צרה כפולה למלרג: תיקון הדו"חות הכספיים וביטול מכרז מע"צ

החברה הציגה בדוחות מזומנים חופשיים בסכום גבוה משמעותית משיש לה בפועל ■ השבוע הודיעה מע"צ לחברה על ביטול הסכם עימה, המהווה חמישית מצבר ההזמנות

חברת מלרג , הנמצאת בשליטת מיכאל הירשברג, נדרשה לתקן את הדוחות הכספיים שלה לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. בעקבות התיקון, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2009, התכווץ סעיף המזומנים ושווי מזומנים שאינם משועבדים ב-57%, והסתכם ב-12 מיליון שקל בלבד. העדכון בוצע לבקשת רשות ניירות ערך, לאחר שהירשברג, המשמש גם בתפקיד המנכ"ל, דיווח בשיחה עם משקיעים על נתונים שונים מכפי שפורסם בדוחות.

מע"צ ביטלה זכייתה במכרז

חברת התשתיות נקלעה למשבר והיא מתקשה לממש את השקעותיה בחו"ל, ובמיוחד בארה"ב. גם בישראל מלרג לא מלקקת דבש, ובתחילת השבוע הודיעה מע"צ על ביטול זכייתה של החברה במכרז לביצוע עבודות תשתית למערכת בקרת תנועה, עקב הפרת ההסכם על ידי החברה. ואם לא די בכך, הודיעה מע"צ למלרג על כוונתה לחלט את ערבות הביצוע בסך של כ-7 מיליון שקל. זאת לאחר שמלרג כבר סיימה את שלב התכנון והיא נמצאת ערב תחילת ביצוע הפרויקט.

החברה מעריכה את החשיפה המקסימלית שלה, הכוללת חילוט הערבות במלואה, בניכוי יתרת התקבולים בגין שלב התכנון ללא תביעות נוספות, בעד שלושה מיליון שקל. הצדדים ככל הנראה יפנו להליך של בוררות שכן מלרג חולקת על טענות מע"צ וטוענת שההסכם בוטל שלא כדין.

צבר ההזמנות של מלרג שהסתכם ב-383 מליון שקל, יפחת במקרה שהביטול יעמוד על כנו, ב-71.5 מליון שקל. במילים אחרות, הפרויקט אחראי ל-19% מצבר ההזמנות של החברה. בהמשך לביטול העסקה, הודיעו אתמול כלכלני מדרוג על העברת שתי סדרות החוב של החברה (בהיקף של כ-100 מיליון שקל) לרשימת מעקב, עם דירוג Baa2 בעל אופק שלילי. אג"ח מלרג נסחרות בתשואת "זבל" של כ-30%.

ההכנסות צנחו ב-40% השנה

מלרג עוסקת בתחום של קבלנות תשתיות והיא מתרכזת בעבודות קבלנות תשתית באזורים עירוניים, המבוצעות בעורקי תחבורה עירוניים ראשיים וכן במרכזי אוכלוסייה מיושבים וצפופים המחייבים יכולות הנדסיות וניהוליות מורכבות. פעילות החברה כרוכה בהוצאות גדולות ולחברה התחייבויות של 192 מיליון שקל.

הכנסות מלרג צנחו בתשעת החודשים האשונים של השנה ב-40% לרמה של 121 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם לה הפסד של כארבעה מיליון שקל, לעומת הפסד של כמיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מניית מלרג ירדה ב-12 החודשים האחרונים ב-30% והיא נסחרת לפי שווי של 19 מיליון שקל בלבד.