גייתנר מבשר על הרחבת תוכנית TARP עד אוקטובר 2010

במכתב לקונגרס בו בישר על ההרחבה, ציין גייתנר כי המטרה היא לסייע לבעלי הבתים שנאבקים על בתיהם מסכנת העיקולים ולהגדיל את ההון של בנקים קטנים וקהילתיים כך שיעניקו יותר אשראי לעסקים קטנים

שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, הודיע היום (ד') לקונגרס כי ממשל אובמה ירחיב את תוכנית החילוץ הפיננסי (TARP) שהיקפה 700 מיליארד דולר עד לאוקטובר הבא, זאת לאחר שהתוכנית היתה אמורה להסתיים ב-31 בדצמבר.

גייתנר בישר לקונגרס באמצעות מכתב על הרחבת התוכנית. בהודעה הוא ציין כי המטרה של ההרחבה היא לסייע לבעלי הבתים שנאבקים על בתיהם מסכנת העיקולים ולהגדיל את ההון של בנקים קטנים וקהילתיים כך שיעניקו יותר אשראי לעסקים קטנים.

גייתנר הדגיש בהתבטאויות בעבר את הנחיצות של חבילות התמריצים עד שההתאוששות הכלכלית תתבסס, והתנגד לרעיון לפיו הטלת מסים על עסקאות פיננסיות היא דרך יעילה להפחית את לקיחת הסיכונים של הבנקים.

יצויין כי הפאנל בקונגרס שמפקח על תוכנית ה-TARP אמר היום כי תוכנית זו עזרה למנוע פאניקה רחבת היקף בסתיו שעבר, אך נכשלה בעמידה ברבים מיעדיה. "הקונגרס הציב מטרות לחילוץ שרבות מהן היו מעבר ליציבות הפיננסית לטווח הקצר, ומבחינה זו, הבעיות נותרו בעינן.