עסקת ענק להראל ומנורה: רוכשות בניין בבריטניה ב-900 מיליון שקל

השותפות רוכשת בניין משרדים במרכז העיר נוריץ' בשטח של כ-33,500 מ"ר, המושכר בחוזה ארוך-טווח ל-20 שנה לחברה מקבוצת הביטוח הבינלאומית אביבה, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה והחמישית בגודלה בעולם

עסקת ענק להראל ביטוח ולמנורה מבטחים: השתיים משקיעות בשותפות שרוכשת מתחם משרדים במרכז העיר נוריץ' שבאנגליה בהשקעה של כ-900 מיליון שקל.

השותפות רוכשת מתחם משרדים בשטח של כ-33,500 מ"ר המושכר בחוזה ארוך טווח ל-20 שנה ל-Aviva Central Services UK Ltd מקבוצת הביטוח הבינלאומית אביבה אינטרנשיונל אינשורנס, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה והחמישית בגודלה בעולם.

המתחם כולל חמישה בנייני משרדים וחלקן של הראל ומנורה מבטחים בשותפות הוא כ-48% כל אחת. כל אחת מהשתיים משקיעה כ-400 מיליון שקל בשותפות. יתרת הזכויות בשותפות מוחזקות על ידי שני שותפים בריטים.

העסקה היא בהיקף כולל של כ-134.3 מיליון ליש"ט וחלקן של הראל ומנורה בהשקעה עומד על כ-64.5 מיליון ליש"ט על אחת. הרכישה בוצעה ברובה מעתודות כנגד התחייבויות תלויות תשואה, קרנות פנסיה וקופות גמל, ובחלקה הקטן מכספי הנוסטרו של שתי הקבוצות.

הנכס מניב דמי שכירות שנתיים של כ-11.5 מיליון ליש"ט המשקפים תשואה של כ-8%. לפי חוזה השכירות דמי השכירות לא יופחתו מדמי השכירות הנוכחיים.

המתחם כולל בניין היסטורי משנת 1901 וארבעה בניינים שנבנו בין השנים 1970 ו-1980. המתחם שופץ שיפוץ יסודי בין 2005 ו-2007 בעלות של יותר מ-90 מיליון ליש"ט.

מדובר בעסקה שבאה לאחר מספר עסקאות נדל"ן שביצעה הראל השנה באנגליה ובגרמניה.

לדברי גדי בן חיים, ראש תחום השקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, "אנחנו ממשיכים להרחיב את תיק השקעות הנדל"ן שלנו באירופה. ההשקעה הולמת את מדיניות ההשקעות שלנו כחברת ביטוח המנהלת חסכונות ארוכי טווח עבור עשרות אלפי עמיתים, שכן מדובר בשוכר איתן ובטוח, המחוייב לחוזה ארוך טווח, דבר המבטיח תנודתיות נמוכה וסיכון נמוך ביותר. אנחנו סבורים כי מחירי הנכסים בחלק ממדינות מערב אירופה מספקים הזדמנויות השקעה אטרקטיביות ולכן לאחרונה רכשנו מספר נכסים איכותיים באזור, ביניהם שני בנייני משרדים במרכז לונדון ומתחם משרדים בלייפציג שבגרמניה. רכישות אלו הצטרפו לתיק הנדל"ן המניב של הראל".

יוני טל, מנהל ההשקעות הראשי ומשנה למנכ"ל מנורה מבטחים, אמר כי "מדובר בהשקעה בנכס לטווח ארוך, בעל שוכר איכותי, בדמות AVIVA, שהנה קבוצת הביטוח הבינלאומית הגדולה ביותר באנגליה. הנכס הוא בעל תשואה נטו של 8%. השקעה בנכסים מעין אלו הנה חלק ממדיניות קבוצת מנורה מבטחים, בפיזור תיק ההשקעות של לקוחותינו, והשגת תשואות עודפות עבורם".