ספקית התשתית של דובאי תיאלץ לפדות אג"ח בשווי 2 מיליארד ד'

זאת בעקבות הורדות דירוג האשראי של החברות הנמצאות בבעלות ממשלת דובאי

ספקית שירותי התשתית של נסיכות דובאי תיאלץ ככל הנראה לפדות אג"ח בשווי כולל של 2 מיליארד דולר שהיא הנפיקה, בעקבות הורדות דירוג האשראי של החברות הנמצאות בבעלות ממשלת דובאי.

ייתכן אג"ח בהיקף 2 מיליארד הדולר של רשות החשמל והמים של דובאי, שמועד הבשלתן המקורי היה 2036, ייפדו במלואן ב-14 בדצמבר, המועד שבו אמורה חטיבת הבנייה של דובאי וורלד, נאחיל, לפדות את האג"ח שלה, ששוויין הכולל מסתכם ב-4 מיליארד דולר.

הקדמת מועד הפדיון מראה שמאמציה של דובאי לפרוס מחדש את החובות בסך 26 מיליארד דולר של דובאי וורלד מתרחבים גם לחלקים אחרים ובריאים של הכלכלה.

מחיקה ברוטאלית

בעקבות ההתפתחויות נפלה בורסת דובאי שלשום (ג') ב-6% והיום יש ירידות של 9.7% נוספים. עלות ביטוחן של האג"ח של דובאי מפני חדלות פירעון רשמה עלייה חדה. תוך ארבעה מושבי בורסה ברוטאליים נמחקו רווחים בסך 22% שנרשמו מתחילת השנה.

פקידי ממשלה עושים מאמצים קדחתניים להרחיק את עצמם מחובותיה של דובאי וורלד, אבל DEWA, ספקית שירותי התשתית היחידה בנסיכות, נהנית מתמיכה ממשלתית וכן מערבות ממשלתית. DEWA נחשבת לאחת החברות הסולידיות בנסיכות. תזרימי המזומנים שלה בריאים, ואנליסטים מעריכים שהאג"ח ייפדו או ייפרסו.

משרד האוצר של דובאי אמר: "DEWA היא חברה ממשלתית. חובותיה הם חובות ממשלתיים, והממשלה ממשיכה להיות מחויבת ב-100% לעמידה בהתחייבויות האג"ח שלה".

ב-30 בנובמבר היתה חברת הדירוג פיץ' הראשונה להנמיך את דירוג אג"ח ת'ור לדירוג נמוך מ-A, במהלך שהאיץ את פדיון האג"ח. עם זאת, שומרת פיץ' על דירוג BBB מינוס לת'ור, שהוא דירוג השקעה.

"חוסר הוודאות בדובאי גרם לנו להטיל ספק ביכולתה של המדינה לעמוד בהתחיבויותיה", אמר חיימה סנז, מנהל מימון מובנה בשווקים המתעוררים בפיץ'. "הנושים יכולים לוותר על זכותם להאצה, אבל השאלה אם מדובר בחדלות פירעון תלויה בתנאים".

חברות דירוג אחרות הנמיכו את ת'ור לדרגת אג"ח זבל. מודי'ס שינתה את דירוג האג"ח של DEWA מ-BAA2 ל-BA2 בגלל "לחץ נזילות שנובע מהפעלת סעיף ההאצה".