אייפקס רוכשת את פסגות לפי 3.09 מיליארד שקל; ורמוס צפוי לגרוף 27 מ' ש', שטיינברג 13 מ' ש'

(עדכון) - פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל, מנהל 122 מיליארד שקל ■ מדובר ברכישה של 76% מפסגות, כך שמרקסטון נשארת בפנים ■ מתוך 2.35 מילארד שקל, אייפקס תשקיע 60% מהון עצמי - 1.4 מיליארד שקל ■ לאומי ופועלים מתחלקים במיליארד הנותרים - 500 מיליון שקל כל אחד

קרן ההשקעות אייפקס רוכשת את בית ההשקעות פסגות לפי שווי של 3.09 מיליארד שקל. החתימה בין הקרן, בניהולה של זהבית כהן לבין קרן יורק, בעלת השליטה בפסגות צפויה להיחתם הערב (ה').

מדובר ברכישה של 76% מפסגות, כך שמרקסטון נשארת בפסגות. מתוך 2.35 מילארד שקל, אייפקס תשקיע 60% מהון עצמי - 1.4 מיליארד שקל. הבנקים לאומי ופועלים מתחלקים במיליארד הנותרים - 500 מיליון שקל כל אחד.

פסגות, בניהולו של רועי ורמוס, הוא בית ההשקעות הגדול בישראל המנהל 122 מיליארד שקל, מתוכם כ-45 מיליארד שקל בקופות גמל. יו"ר פסגות הוא אריק שטיינברג. לבית ההשקעות חוב של כמיליארד שקל הנובע מרכישת גדיש, וכן חוב שלקחה על עצמה יורק לרכישת פסגות עצמה מבנק לאומי.

בשבועות האחרונים ניהלה יורק, שנציגה בישראל הוא ג'רמי בלאנק, מו"מ על מכירת פסגות עם שתי קרנות השקעה: הלמן אנד פרידמן האמריקנית ואייפקס. בסופו של דבר זכתה אייפקס במכירה.

קרן יורק ושותפותיה בפסגות אינן המרוויחות היחידות ממכירת בית ההשקעות פסגות לקרן אייפקס תמורת 3.1 מיליארד שקל. גם המנהלים הבכירים של בית ההשקעות ובראשם המנכ"ל רועי ורמוס והיו"ר אריק שטיינברג וצפויים לגזור קופון שמן מהמכירה הצפויה. את הסכום הגבוה ביותר יגרוף ורמוס. לורמוס (39) אופציה ל-1.5% מהמניות, ולכן הוא צפוי לקבל כ-27 מיליון שקל ממכירת בית ההשקעות.

ורמוס מנהל את פסגות מזה כשלוש שנים, מאז היה בן 36 ונכנס לנעליים שהשאירה גבי רביד, מנכ"ל פסגות אופק בעת שהחברה הייתה בבעלות בנק לאומי. נתוני הפתיחה של פסגות שקיבל לידיו לא היו פשוטים, אך ורמוס, מצוייד ברקורד של מנהל קרנות נאמנות מוכשר, בעל יכולות ניהוליות ומקצועיות גבוהות, הצליח להצעיד את בית ההשקעות בסביבה תחרותית מאוד, כשהוא מדלג מעל משבר חמור בשווקים והופך אותו לבית ההשקעות הגדול בישראל.

שטיינברג, המשמש גם כנציג בעל השליטה קרן יורק בפסגות, צפוי לממש אופציה ל-0.75% ממניות פסגות, ולכן לגרוף מהמכירה כ-13 מיליון שקל. שטיינברג, יש לציין, כבר גרף בעבר סכום נאה המוערך בכ-6 מיליון שקל, בעת שייצג את קרן יורק במו"מ עם בנק לאומי לרכישת בית ההשקעות לפני שלוש שנים.

שטיינברג הוביל ביחד עם ורמוס את אסטרטגיית הצמיחה האגרסיבית של בית ההשקעות, שכללה בעיקר רכישות בתחום הגמל, וכן היה מאוד מעורב במו"מ למכירת החברה לאייפקס.

כבר לפני כ-3 שבועות דווח ב"גלובס" על המגעים למכירת פסגות אשר תניב לקרן יורק רווח של כ-2 מיליארד שקל על השקעה שביצעה לפני 3 שנים. יורק רכשה את פסגות מבנק לאומי בספטמבר 2006, לפי שווי של 1.28 מיליארד שקל. לאחר מכן צירפה יורק את קרן ההשקעות סנקה (המחזיקה כיום, לאחר דילול, 3%) ובסוף 2007 צורפה פליינפילד, שהביאה עימה את גדיש, ולה הוקצו 21.7% ממניות פסגות (כיום היא מחזיקה ב-16%). באפריל 2009 מוזגה פריזמה גמל לתוך פסגות גמל, ובתמורה קיבלה מרקסטון 24% ממניות בית ההשקעות.