סופית: ביה"ד דחה את בקשת סלימאן א-שאפעי למנוע את פיטוריו

א-שאפעי, הכתב לענייני פלסטינים של חדשות ערוץ 2, פוטר בגין הספר שכתב על גלעד שליט בהוצאת "ידיעות אחרונות" תוך ניגוד עניינים לכאורה ■ פרקליטו: "אנחנו מאוכזבים" ■ א-שאפעי לא צפוי לערער על ההחלטה

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את בקשתו של הכתב לענייני פלסטינים של חדשות ערוץ 2, סלימאן א-שאפעי, למנוע את פיטוריו מחברת החדשות.

השופט אייל אברהמי הודיע לצדדים כי נימוקי ההחלטה יישלחו להם במועד מאוחר יותר.

פרקליטו של א-שאפעי, עו"ד אלון דיסקין, אמר ל"גלובס": "אנו מאוכזבים מההחלטה עצמה ואנו בוחנים את צעדינו".

א-שאפעי לא צפוי לערער על ההחלטה, שכן סיכויי הערעור על החלטה כזו, שיידון בשעה שהפיטורים כבר נכנסו לתוקף, הם נמוכים.

מקורביו אמרו כי בכוונת א-שאפעי להתדיין עם חברת החדשות, ואם יגיעו לסיכום המניח את הדעת מבחינתו - הדבר ייתר את הצורך בהגשת תביעה מצידו.

כזכור, א-שאפעי פוטר בסוף אוקטובר ע"י מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס, לאחר חודשיים בהם הושעה מתפקידו. זאת לאחר שהנהלת החברה גילתה כי הוא עומד לפרסם ספר על פרשת גלעד שליט בהוצאת "ידיעות אחרונות", מבלי שקיבל אישור לכך, וכאשר הספר כולל ידיעות ומסמכים שלא העביר לפרסום בערוץ 2. בכך, אומרים בחברת החדשות, הוא העמיד עצמו בניגוד עניינים.

באמצעות עוה"ד גידי קורן ואלון דיסקין ביקש א-שאפעי צו זמני האוסר את פיטוריו. לדבריו, הליך הפיטורים היה "פגום ואומלל, והוא פועל יוצא של התנכלות אישית לכתב מוערך ושיקולים לא ענייניים (מדהימים ממש), העולים כדי אפליה והתנהלות חסרת תום-לב".

לדבריו, ההחלטה על פיטוריו נעשתה באופן חד-צדדי, מבלי שניתנה לו זכות שימוע ומבלי שידע מה הטענות נגדו.

לפני כחודש התקיים דיון בבית הדין, וכעת ניתנה כאמור ההחלטה. ההערכות הן כי נימוקי השופט הן שגישת הפסיקה כיום היא שלא לאכוף על מעביד להעסיק עובד, גם אם היו פגמים בהליך פיטוריו (למעט במקרים חריגים), שכן הפגמים ניתנים לתיקון בפיצוי כספי. (בש"א 1665/09).