פנינה רוזנבלום סוגרת את חטיבת האיפור: תפטר כ-100 עובדים

זאת בעקבות ההפסדים של החטיבה, שלטענת רוזנבלום נגרמו בשל דרישת הרשתות סופר-פארם והמשביר לצרכן להעסיק דיילות בסניפים ■ "הרשתות חונקות אותך עד שאת מרימה ידיים"

פנינה רוזנבלום סוגרת את חטיבת האיפור של החברה ומפטרת 100 עובדים. לדברי רוזנבלום, ההחלטה לסגור את פעילות חטיבת האיפור באה בעקבות ההפסדים של החטיבה.

רוזנבלום טוענת היום (ה') כי ההפסדים של חטיבת האיפור נגרמו בשל דרישת הרשתות סופר-פארם והמשביר לצרכן מהחברה להעסיק דיילות בסניפים.

"החלטתי לחסל את האיפור רק בגלל שזה בלתי נסבל להפסיד כסף, כשאת צריכה להחזיק דיילות במינימום 8 שעות בסניף ולממן את כל המבצעים. זה יוצר מצב שאת עובדת בשביל כולם. לעומת זאת אנחנו בגידולים של 30% בטואלטיקה ומזון, ושם אנחנו עובדים עם צוות של 10 אנשים בלבד והוצאות נמוכות. באיפור מפסידים כסף. לעסק לא רווחי אין זכות קיום. אמרתי לעצמי, פנינה, שימי את האגו למטה, תחשבי מה שטוב לחברה", אומרת רוזנבלום.

רוזנבלום כבר החלה במהלך פיטוריהן של 100 עובדות החטיבה, ולדבריה, בתוך כ-3 חודשים תפוטרנה כל העובדות. מצבת העובדים של החברה תרד מ-110 עובדים ל-10 עובדים בלבד.

רוזנבלום הודתה היום כי ההפסדים מפעילות האיפור נמשכים כבר זמן. לדברי גורמים קמעונאים בשוק, מדובר בתקופה של כשנתיים.

השחיקה במותג ובמכירות של החברה באה למרות מגמת המעבר מתחום הקוסמטיקה הסלקטיבית למאס-מרקט, זירת הפעילות של רוזנבלום. רוזנבלום טוענת היום כי בשל העלויות - המוצרים שלה התייקרו באופן שהם מוגדרים יותר כמוצרים סלקטיביים. את ההפסדים היא תולה רק ברשתות בקמעונאיות. "הרשתות חונקות אותך עד שאת מרימה ידיים", אמרה.

רוזנבלום טוענת כי מחזור מכירותיה הכולל של החברה עומד על כ-25 מיליון שקל בשנה, וכי מכירות האיפור היו אחראיות לכ-30% מהמחזור. לדבריה, לאחר השינוי היא מצפה כי החברה תעבור מהפסד לרווח.

יצויין כי באוגוסט האחרון נכנסה רוזנבלום לראשונה לתחום המזון והחלה לשווק תוספות לסלט, אורז, גרנולות וכדומה, תחת המותג "דברים מהטבע".