8 ימים של ירידות: הנפט ירד השבוע ב-7.4% אל מתחת ל-70 ד'

הזהב השחור איבד ביום המסחר האחרון 0.9% וננעל ברמת 69.87 דולר לחבית ■ רצף הירידות הוא הארוך ביותר מאז ינואר 2003 - והוא נובע מהתחזקות הדולר

8 ימים, כך מסתבר, אינו מסמל רק את נס פח השמן של חנוכה. בשוק הסחורות, 8 ימים מיוחס לרצף ימי המסחר בהם ירד שערם של החוזים העתידיים על הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו-יורק למסירה בדצמבר. רק ב-5 הימים האחרונים מתוכם, קרי בשבוע האחרון, צלל הנפט ב-7.4% - אל מתחת ל-70 דולר.

רצף הירידות הוא הארוך ביותר ב-6 השנים האחרונות, מאז ינואר 2003. הזהב השחור איבד ביום המסחר האחרון 0.9% (67 סנט) וננעל ברמת 69.87 דולר לחבית. הוא נובע מהתחזקות הדולר. רק היום תרמו להתזקותו של המטבע האמריקני נתוני מאקרו טובים מהצפוי, הנוגעים להיקף העליה במכירות הקמעונאיות בשנה שהסתיימה בנובמבר, ולמדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר של אוניברסיטת מישיגן.

סחורות כמו הנפט נסחרות בכל העולם כשהן נקובות בדולר, ולכן נסחרות ביחס הפוך למגמת המטבע. זה מתחזק בשל ההערכה כי נתוני המאקרו מאשרים התאוששות כלכלית שתאפשר העלאת ריבית מהיר יותר ותהפוך את הריבית הדולרית לנחשקת יותר בקרב המשקיעים.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית הציגה מוקדם יותר תחזית המראה כי הביקוש לנפט יעלה בכמעט 1.5 מיליון חביות ליום ב-2010, לרמה של 86.3 חביות ליום. כן מלמדת התחזית כי גם קצב הגידול בביקוש יואץ.