אובמה מאשים: "בוול סטריט היה ניהול סיכון ללא ניהול"

בנאומו השבועי, בירך את בית הנבחרים על אישור הרפורמה לתיקון הכשלים שהובילו לקריסה הכלכלית: "אסור שנמצא את עצמנו שוב במקום בו האפשרויות היחידות הן לחלץ את הבנקים שלנו או לאפשר לכלכלה שלנו לקרוס"

בנאומו השבועי היום (שבת), בירך נשיא ארה"ב, ברק אובמה, את בית הנבחרים על אישור הרפורמה החדשה במערכת הבנקאות שנועדה לתקן את הכשלים שהובילו לקריסה הכלכלית.

אובמה הטיל את רוב האשמה במצב הכלכלי על "חוסר האחריות" של הגופים הפיננסיים בוול סטריט. "החברות הימרו על הלוואות מסוכנות ומכשירים פיננסיים מורכבים במטרה להשיג רווחים לטווח הקצר ובונוסים גדולים מבלי לקחת בחשבון ההשלכות של הטווח הארוך", אמר אובמה. "זה היה ניהול סיכונים ללא הניהול", הדגיש.

לאחר שעברה בקונגרס, תגיע הרפורמה להצבעה בסנאט, שצפוי להצביע אליה לא לפני 2010. אובמה קרא לפעולה מהירה של הסנאט לאישור הרפורמה. "אסור שנמצא את עצמנו שוב במקום בו האפשרויות היחידות הן לחלץ את הבנקים שלנו או לאפשר לכלכלה שלנו לקרוס", אמר.

בית הנבחרים התחתון אישר את החוק אתמול. אף רפובליקאי לא תמך בחוק, ו-27 דמוקרטים התנגדו לו. המתנגדים טוענים כי החקיקה רחבה מדי וכי היא עשויה למסד את החילוצים לתעשייה הפיננסית. ועדת הבנקאות של הסנאט עובדת על גרסה משלה לחבילה.

החקיקה תגדיל את כוחו של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני ותעניק לממשלה הפדראלית יפוי-כוח לפרק חברות המאיימות על הכלכלה; ליצור סוכנות שמטרתה לקפח על פעולות בנקאות צרכנית; תאפשר פיקוח על שווקים שעד כה הצליחו להימלט מן ההפקר מפיקוח.