לאחר שביתה של חודש: קלדניות בתיהמ"ש חוזרות לעבודה

זאת לאחר שנחתם הסכם בין ההסתדרות לאוצר ■ יקבלו תוספת שכר של 1,000 שקל - עד 40% מהשכר ■ הקלדניות המועסקות מעל 5 שנים תקבלנה כתב מינוי לשירות המדינה ■ תקבלנה "תוספת עידוד" עד 25% מהשכר

לאחר שביתה של כחודש, קלדניות בית המשפט חוזרות הבוקר (א') לעבודה. זאת, לאחר שיו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, והממונה על השכר באוצר, אילן לוין חתמו אמש (מוצ"ש) על הסכם קיבוצי לשיפור משמעותי בתנאי העסקתן של הקלדניות.

ההסכם מתבסס על הסכמות שנקבעו בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין הממונה על הסכר באוצר, אילן לוין. במסגרת ההסכם נענה משרד האוצר לתביעת ההסתדרות למתן תוספת שכר שקלית ממוצעת בסך של 1,000 שקל לכל קלדנית. מדובר בתוספת שכר בשיעור של כ-40%,

כמו כן, הוסכם כי 550 קלדניות המועסקות למעלה מ-5 שנים תקבלנה כתב מינוי לשירות המדינה. והן תועסקנה בתקנים קבועים שיתקצב משרד האוצר להנהלת בתי המשפט.

בנוסף, הקלדניות תקבלנה "תוספת עידוד" של עד 25% מהשכר, לפי עמידה ביעדים ולפי שיקול המעסיק. כמו כן, הקלדניות יקבלו כ-450 שקל בחודש עבור הוצאות רכב וכן חצי משכורת 13 בסוף כל שנה לקלדניות מדרגה 6 ומעלה.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, מסר "זהו יום חג לקלדניות ולמערכת בתי המשפט. מדובר בהישג גדול להסתדרות ולקלדניות. חבל שההישג הושג רק לאחר שנאלצו הקלדניות לשבות כמעט חודש להסדיר את זכותיהן".