אישום נגד סרן ארז אפרתי: ניסיון אונס, מעשה סדום וחבלה חמורה

בכתב האישום נגד סרן אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל, מופיעים 79 עדים - וההערכה היא כי המתלוננת שהותקפה תעיד נגדו ■ סניגוריו ביקשו היום לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית, והפרקליטות הסכימה לכך

"הנאשם גרר את המתלוננת לשיחים הנמצאים על גדת הירקון והשכיבה בכוח, תוך שהוא מכה בה וחונק אותה על-ידי הצמדת ידו לגרונה. הוא הפך את המתלוננת, הוריד את תחתוניה וחשף את ישבנה" - אירוע קשה זה מתואר בכתב האישום שהוגש הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד סרן ארז אפרתי, מאבטח ביחידת האבטחה של הרמטכ"ל.

כתב האישום מגולל את מעשיו החמורים לכאורה של אפרתי, הנאשם בעבירות של ניסיון אונס בנסיבות מחמירות, ניסיון לבצע מעשה סדום, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפה על מנת לבצע פשע, איומים וכן התנגדות ללכידה כדין.

בכתב האישום מופיעים 79 עדים, וההערכה היא כי המתלוננת שהותקפה תעיד נגד אפרתי.

על-פי כתב האישום, ביום שישי ה-28 בנובמבר, בסמוך לשעה 4:45 לפנות בוקר, צעדה המתלוננת מרחוב דיזינגוף בתל-אביב לכיוון חניון "רידינג", והבחינה בנאשם שלא הכירה עוקב אחריה. היא הגבירה את מהירותה עד שהגיעה לרכבה שחנה בחניון.

"לרוע המזל לא הצליחה להתניע את רכבה ולנעול את הדלת. לפתע הגיח הנאשם, פתח את דלת הנהג של הרכב וגרר את המתלוננת החוצה בחוזקה", נכתב באישום. בשלב זה, כך על-פי כתב האישום, המשיך אפרתי לגרור אותה ואיים עליה כי אם תצעק - יהרוג אותה.

"הגיע לסיפוקו - וניסה להימלט"

"הנאשם גרר את המתלוננת לשיחים הנמצאים על גדת הירקון והשכיבה בכוח, תוך שהוא מכה בה וחונק אותה על-ידי הצמדת ידו לגרונה", לשון כתב האישום. "הוא הפך את המתלוננת והוריד את תחתוניה וחשף את ישבנה.

"בעודו אוחז במתלוננת הפשיל את מכנסיו וניסה לבצע בה מעשה סדום ואונס. הצעירה המשיכה לצעוק לעזרה, ובתגובה לכך היכה אותה עד שהכרתה התערפלה עליה".

"הנאשם הגיע לסיפוקו", נכתב בכתב האישום, ותואר כיצד עד הראייה שהגיע למקום הפריד בין השניים.

אפרתי, כך עולה מכתב האישום, ביקש מאחד האנשים שהגיע למקום מספר דקות להתלבש, ואז קפץ לנהר הירקון במטרה להימלט. בניסיון להימלט מאלה שהיו בעקבותיו, שחה בנהר מגדה לגדה. הוא הסתתר בשיחים, אך אז הגיעה המשטרה ועצרה אותו.

היום התקיים דיון בעניין הארכת מעצרו של אפרתי עד לתום ההליכים נגדו. בדיון ביקשה סניגוריתו של אפרתי, עו"ד קרן נהרי, לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. הפרקליטות הסכימה לכך, כדי "למנוע השגות לגבי מצבו הנפשי של אפרתי במהלך הדיון".

הדיון נדחה עד לבחינת חומר החקירה לבקשת סניגוריו של אפרתי, עוה"ד בני וקרן נהרי.

בבקשת המעצר נכתב: "התמונה המצטיירת היא התנהגות חסרת מצורים ומסוכנות מובהקת, נראה כי כאשר מתעורר יצרו של אפרתי או הוא חפץ בהשגת מטרה, אין מחסום שיעמוד בפניו למרות הסיכונים העומדים בדרכו".

טיעוני ההגנה: אינו זוכר את אותו הלילה

סרן אפרתי יטען בבית המשפט כי אינו זוכר חלקים נרחבים באותו הלילה, ומה בדיוק אירע בשעת ניסיון האונס לכאורה.

עו"ד חדוה באום, המעניקה סיוע משפטי לצעירה שהותקפה לכאורה, מסרה כי "מבחינת המתלוננת, מדובר ביום קשה ועצוב. היום הטוב מבחינתה יהיה כאשר אפרתי יבוא על עונשו. כאשר אנשים שהם מלח הארץ הופכים להיות חיות אדם, רק שאט-נפש קולקטיבית של המערכת ממעשיו תוכל לעזור לה".

"המתלוננת מצפה שהוא יודה ויפסיק לטעון כי שכח את מה שאירע", הוסיפה עו"ד באום, "ובמידת הצורך היא תעשה כל מה שצריך כדי להוציא את הצדק לאור", כשהיא מתכוונת למתן עדות בבית המשפט - סיטואציה קשה בהחלט לכל קורבן אונס.

בשב"ס חוששים שאפרתי ינסה לפגוע בעצמו

בשירות בתי הסוהר לא לוקחים סיכון והחליטו להציב שמירה קפדנית על סרן ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל החשוד בניסיון אונס - מחשש שייפגע בעצמו. מצלמות אבטחה עוקבות אחר אפרתי 24 שעות ביממה, והסוהרים נותנים להשגחתו תשומת-לב מיוחדת. כזכור, בעת שאפרתי היה ילד, אביו שם קץ לחייו בעקבות הסתבכות בפלילים.

"אין חוות-דעת חד-משמעית שהוא עלול לפגוע בעצמו, אבל יש מספר תסמינים שעלולים לעורר רצון אובדני", אמרו בשירות בתי הסוהר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "בין היתר השינוי בתנאים - הוא הפך מאדם נורמטיבי שאין לו קשר לעולם העברייני - לתנאים של מעצר ככל עבריין, ולכן אנחנו לא לוקחים סיכונים".