סטנלי גולד: "זהירות - 20% מאוכלוסיית ישראל לא תעבוד"

גולד, נשיא ומנכ"ל שמרוק הולדינגס, התייחס לגידול הנמשך באוכלוסייה החרדית אשר לדבריו אינה רוכשת את ההשכלה שתעזור לה להפוך לחלק מכח העבודה

סטנלי גולד, נשיא ומנכ"ל שמרוק הולדינגס, אמר היום בוועידת ישראל לעסקים 2009 כי ישראל צריכה להיזהר מלהפוך למדינה בה 20% מהאוכלוסייה אינה עובדת. גולד, שהשתתף בפאנל "B2B - מנהיגים חדשנות לשינוי חברתי", אמר את הדברים בהתייחסו לקיצוץ הממשלתי בתקציבי החינוך, ולגידול הנמשך באוכלוסייה החרדית אשר לדבריו אינה רוכשת את ההשכלה שתעזור לה להפוך לחלק מכוח העבודה.

עוד התריע גולד מהקיטוב בין יהדות ישראל ויהדות העולם. גולד, המשמש כיו"ר הפדרציה היהודית בלוס אנג'לס, אמר כי הוא מזהה בשנים האחרונות טרנד מסוכן: "אני נתקל ביותר ויותר צעירים ישראליים שחושבים שמי שלא עולה לארץ הוא לא באמת יהודי".

"מהצד השני, אני נתקל ביותר ויותר צעירים יהודים שמתחילים להתנכר לישראל. אפילו רואים צעירים יהודים בקמפוסים השונים ברחבי ארה"ב שמשתתפים בהפגנות נגד ישראל. הדרך היחידה להילחם בניכור הזה הוא באמצעות הקשר האישי, באמצעות מפגשים ובהבאת צעירים יהודים לביקורים בישראל, וזה מה שאנחנו עושים".

גיל אילטוביץ, מנכ"ל קומפדיה, אמר בפאנל כי הקים את החברה ב-1987 כשהמילים אינטרנט והון סיכון לא היו מוכרות כלל. לדבריו, בהמלך השנים למד כיצד לרתום את פעילות החברה לטובת העולם היהודי. "כיצד נוכל ליצור מצב בו ילדים יהודים מכל העולם משחקים ומתקשרים ביניהם", אמר אילטוביץ.

גם נתן שרנסקי, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, דיבר על חזון של "כפר יהודי גלובלי". לדבריו, הסוכנות היהודית צריכה להוכיח שהיא לא רק גוף שמגייס כספים, אלא גוף שיכול ליצר קשר בין יהודים ברחבי העולם, "גוף שיכול ליצור כפר גלובלי יהודי מאוחד סביב ישראל גאה". לדבריו ישראל צריכה קהילה יהודית חזקה ברחבי העולם, והקהילה היהודית העולמית צריכה ישראל חזקה. שרנסקי הוסיף כי "אחת הדרכים לחזק את ישראל היא על ידי פעילויות של תרומה לקהילה, על ידי מעורבות של אנשי עסקים בתחום זה".

יוסי רוזן, יו"ר בז"ן, סיפר על מעורבותו ב"שולחן עגול" הכולל נציגים של המגזר השלישי, המגזר העסקי והממשלה, שמטרתו לבחון כיצד ניתן להוביל שינוי, וכיצד יכולים עסקים לתרום לקהילה בדרך אפקטיבית.