רה"מ האיטלקי ברלוסקוני הותקף במהלך הופעה ונפצע בפניו

(עדכון) סילביו ברלוסקוני הותקף על ידי צעיר מעורער בנפשו וספג חבלות בפניו, במהלך אירוע בו השתתף במילאנו ■ מצבו מוגדר קל ■ בתקשורת האיטלקית התייחסו לאירוע החמור כעל "ניסיון חיסול של ממש או פיגוע טרור"

איטליה סוערת בעקבות אלימות פוליטית מול המצלמה: ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, הותקף אמש (א') על ידי צעיר בשעה שיצא מאירוע פוליטי בו השתתף במילאנו וספג חבלות קשות בפניו. ברלוסקוני פונה לבית החולים, שם נקבע כי מצבו קל אולם הוא יישאר בבית החולים להשגחה ל-24 שעות.

ראש הממשלה האיטלקי, בן 73, ספג חבטה עזה בפניו בזמן שחילק חתימות לקהל לאחר שיצא מעצרת פוליטית בה השתתף בכיכר דומו במילאנו. מיד אחרי שהותקף, הוא הוכנס למושב האחורי של רכבו והובהל לבית החולים, אולם רגע לפני שנסע - הספיק ברלוסקוני לצאת לרגע מהרכב ולסמן לאוהדיו שהוא בסדר, וכי הוא לא נפצע באורח אנוש.

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה / צלם: רויטרס

החשד: התוקף הוא צעיר לוקה בנפשו

החשוד במעשה, צעיר בשם מאסימו טרטליה כבן 32, הלם בפניו של ברלוסקוני באמצעות פסלון של הקתדרלה של מילאנו. הוא נעצר לאחר התקיפה ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה המקומית. על פי חלק מהדיווחים, מדובר בצעיר הסובל מבעיות נפשיות.

ראש הממשלה האיטלקי פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "סן רפאלה" כשהוא מדמם וחלק משיניו שבורות, ומצבו מוגדר קל. ברלוסקוני איבד כמות גדולה של דם, ובמצוות הרופאים הוא יישאר בבית החולים להשגחה ל-24 שעות נוספות.

"ניסיון חיסול או פיגוע טרור"

בתקשורת האיטלקית התייחסו לאירוע החמור כאל "ניסיון חיסול של ממש או פיגוע טרור" ברלוסקוני. טרם ידוע אם מאחורי המתקפה עומד ארגון או גוף כלשהו, וכן וכיצד הצליח החשוד לעקוף את מערך האבטחה של המנהיג האיטלקי השנוי במחלוקת.

בעלי בריתו הפוליטיים של ברלוסקוני מיהרו לתקוף את יריביו מהשמאל, ואמרו כי מדובר בתוצאה ישירה של קמפיין השנאה שהם מנהלים נגד ראש הממשלה. אולם מנהיג השמאל באיטליה, מאסימו דילמה, גינה את התקיפה בכל תוקף ואמר כי "אלימות אינה פתרון לשום דבר", ואיחל לברלוסקוני החלמה מהירה.