העיתונאי סבר פלוצקר: "דרוש ראש ממשלה חינוכיסט ולא נדל"ניסט"

"התלמידים במגזר החרדי ייצאו נכים חינוכית והשכלתית ויהוו איום של עתידה של מדינת ישראל כמדינת הידע"

חורף בחוץ, אך באולם המליאה של ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב חם למדי: העיתונאי והפרשן הכלכלי הבכיר סבר פלוצקר שיגר היום (ב') עקיצה בוטה לעברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במושב הפתיחה של היום השני של ועידת ישראל לעסקים. הסיבה: אי-הגעתו של נתניהו לשמוע את הדוברים במושב העוסק בחינוך בישראל.

"אני רוצה להודות לראש הממשלה על שהגיע לכאן לשמוע אותנו... אופס, אלה דברים שהכנתי למקרה שנתניהו יגיע לכאן לשמוע אותנו!", אמר פלוצקר בפתיחת דבריו וזכה לתרועות הקהל. "אני מבין שלמר נתניהו יש סדר יום עמוס, והוא לא מתעניין במה שיש לאחרים לומר. הוא בוודאי יגיע לכאן אחרי שנאמר את דברינו".

יצויין כי שר החינוך, גדעון סער, האזין לדבריו של פלוצקר, אולם נתניהו צפוי להגיע בהמשך. פלוצקר המשיך ואמר: "תוך 15 שנה הידרדר מצבנו מאחת המדינות עם מערכת החינוך מהטובות בעולם, ויחד עם ההידרדרות בחינוך חלה גם העמקה נוראית של הפערים החברתיים והכלכליים. הבעיה של ישראל היום היא שיש בה אחוז העוני הכי גבוה בעולם המערבי. יש לנו שיעור הילדים העניים הגבוה ביותר בעולם המערבי. זו הבעיה האמיתי שלנו!"

פלוצקר התייחס גם למערכת החינוך החרדית, ואמר כי "התלמידים במגזר החרדי ייצאו נכים חינוכית והשכלתית ויהוו איום של עתידה של מדינת ישראל כמדינת הידע. צריך להתעמת עם המגזר הזה פנים מול פנים, ואני חושב שהמגזר הזה פתוח יותר לשינויים ממה שחושבים. אבל בשביל זה צריך להתעמת".

"צריך ראש ממשלה חינוכיסט ולא ראש ממשלה נדל"ניסט, אמר פלוצקר. "אני מקווה שראש הממשלה יבוא לכאן לדבר על חינוך לשם שינוי - ולא על נדל"ן". גם כאן זכה פלוצקר למחיאות כפיים של הקהל, שאליהן התייחס באומרו: "חברים, אני עיתונאי, לא באתי לפה בשביל מחיאות כפיים".

פלוצקר ציין כי תעשיית הידע הישראלית הכניסו למדינה כ-200 מיליארד דולר בעשור האחרון, להם הוא קורא "כוח המוח הישראלי".

בנוסף קרא פלוצקר להעביר יותר תקציבים לחינוך: "מה יותר חשוב לישראל - רכבות או חינוך? בעשירית מהסכום של הקמת רכבת קלה בירושלים ותל-אביב אפשר להביא מדענים יהודים וישראלים מחו"ל, אפשר לרשת את כל בתי-הספר במחשבים ועוד".