סיטיגרופ והממשל הגיעו להסכמה: הבנק יחזיר 20 מיליארד דולר

לאחר משא ומתן ארוך, סיטיגרופ והממשל האמריקני הגיעו להסכמה על החזר כספי ה-TARP ■ בעקבות ההסכם סיטיגרופ ירשום הפסד של 8 מיליארד דולר לפני מס

לאחר משא ומתן ארוך, בנק סיטיגרופ והממשל האמריקני הגיעו להסכמה על מבנה ההחזר של כספי ה-tarp (התוכנית לחילוץ מוסדות פיננסים מקרטעים). סיטיגרופ הוא הבנק הגדול האחרון שמחזיר את כספי החילוץ, אחרי ג'י פי מורגן , גולדמן זאקס ומורגן סטנלי .

סיטיגרופ יחזיר לממשל כ-20 מיליארד דולר. על פי תנאי ההסכם, סיטיגרופ ינפיק מניות בהיקף 17 מיליארד דולר ו-3.5 מיליארד דולר באג"ח להמרה. בעקבות העסקה עם הממשל, סיטיגרופ ירשום הפסד של 8 מיליארד דולר לפני מס.

משרד האוצר האמריקני ימכור עד 5 מיליארד דולר במניות סיטיגרופ בהנפקה משנית. הממשל ימכור את יתרת אחזקותיו במהלך 6 עד 12 החודשים הקרובים. בנוסף לכך הוחלט כי הבנק יעניק בונוסים באמצעות מניות ולא במזומן, לאחר שהחליט בינואר להנפיק 1.7 מיליארד דולר במניות לטובת העובדים.

"תיכננו לצאת מה-TARP רק כאשר ברור כי מדובר בצעד זהיר, אמר מנכ"ל סיטיגרופ, ויקראם פנדיט, עם פרסום ההודעה. "על פי כל קנה מידה, סיטיגרופ הוא בין הבנקים החזקים ביותר בארה"ב".

בשיאה מניית סיטגרופ נסחרה ב-55 דולר. כיום היא נסחרת סביב מחיר של 4 דולר למניה בלבד.