ביה"ד דחה את השימוע לעובד HOT שמוביל התארגנות עובדים

נקבע כי השימוע לפני פיטורים ליוני מנדל, יו"ר ועד הפעולה של עובדי HOT, יתקיים לא לפני יום שני הבא ■ עוד נקבע כי HOT תעביר לפרקליטתו של מנדל בתוך 24 שעות את התיק האישי שלו

השימוע לפני פיטורים שביקשה לערוך עוד אתמול חברת HOT בפני יו"ר ועד הפעולה של עובדי החברה, יוני מנדל, יתקיים לא לפני יום שני הבא - כך החליט היום (ב') שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, שמואל טננבוים.

השופט קבע כי HOT צריכה להעביר לידי פרקליטתו של מנדל בתוך 24 שעות את התיק האישי של מנדל, וזאת כדי שהיא תוכל לבקש מבית הדין להכריע בעתיד בשאלה האם פיטוריו נעשים משיקולים מקצועיים כפי שטוענת החברה - או שקיים חשש סביר כי הפיטורים נעשים בשל העובדה שמנדל עומד בראש ההתארגנות של עובדי החברה, שכמה מאות מהם הצטרפו לשורות הסתדרות העובדים הלאומית.

השופט קבע עוד כי גם אם תחליט HOT לפטר את מנדל - הפיטורים שלו ייכנסו לתוקף רק לאחר 30 יום מהליך השימוע, וזאת ככל הנראה כדי למצות עד אז את הדיון בעניינו בבית הדין.

יצויין כי HOT הגישה לבית הדין מסמכים שמעידים לכאורה על כך שכבר בחודש מארס האחרון - כלומר חודש לפני ניצני התאגדות העובדים - הודיעה החברה למנדל כי היא אינה שבעת-רצון מתפקודו. מנגד טענה עו"ד נאוה פינצ'וק אלכסנדר מטעם ההסתדרות הלאומית, כי מנדל מעולם לא קיבל לידיו מסמך כזה.

השופט הבהיר כי הוא מקבל את עמדת HOT לפיה נציגי העובדים צריכים לתאם מראש את כניסתם למתקני החברה השונים לצורך פעולות ההתארגנות, אך התנגד לדרישת החברה שלפיה הפעולות יתבצעו רק לאחר השעה 17:00.

לדברי השופט, החוק אמנם קובע כי פעולות ההתארגנות צריכות להתחשב בצרכי העבודה, אך ניתן לקיים אותן גם בבוקר, גם בצהריים וגם בערב.

עו"ד נחום פינברג, שייצג את הנהלת HOT, אמר ל"גלובס" כי החברה מקבלת את העמדה הזו, וכי היא תאפשר פעולות בשעות שונות - כל עוד ייעשה תיאום מראש.

מחברת HOT נמסר בתגובה: "בית הדין לעבודה דחה את בקשת הסתדרות העובדים הלאומית למנוע את השימוע, ולפיכך השימוע לפני פיטורים יתקיים בשבוע הבא".

בהסתדרות הלאומית מסרו כי הם רואים בהחלטת בית המשפט "החלטה המגנה על העובד מפני הליכים שרירותיים שהנהלת HOT ביקשה לנקוט".