המסחר בשוקי העולם התאפיין היום במגמה מעורבת; הפוטסי איבד 0.6%

מארק מוביוס בראיון ל"גלובס": קיימות הזדמנויות השקעה רבות במזה"ת ■ מדד אמון המשקיעים בגרמניה (ZEW) ירד ל-50.4 נקודות בדצמבר מ-51.1 נקודות בנובמבר - הצפיה היה לירידה מתחת ל-50 נק'

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. כאשר בלונדון נרשמה ירידה של 0.6%, פאריס עלתה ב-0.2% ופרנקפורט הוסיפה לערכה 0.1%. זאת, כאשר גם בוול סטריט בה החל המסחר בירידות בעקבות פרסום מדד המחירים ליצרן הגבוה בהרבה מהציפיות, עברו המדדים המובילים להיסחר במגמה מעורבת. גם אסיה ננעלה היום במגמה מעורבת.

מוקדם יותר עברו שוקי אירופה לירידות לאחר ירידת אמון המשקיעים בגרמניה זה החודש השלישי ברציפות.

בינתיים, רבים חוששים כי המימון של 10 מיליארד דולר שהעבירה אבו דאבי לדובאי אינו מספיק כדי להוריד סופית את עול החוב של נסיכות המפרץ שנכנסה למשבר חוב חמור לפני כשלושה שבועות.

"חוב משמעותי עדיין מכביד על דובאי וורלד, וקיים ספק רב באשר לנכונותה של אבו דאבי להמשיך ולעזור לשכנתה", אומר הון גו, כלכלן בכיר בבנק ANZ.

עם זאת, "גורו השווקים המתעוררים", מארק מוביוס, לא מפחד מהאירועים האחרונים בדובאי. "נשקול להשקיע בדובאי ובאבו דאבי אם המחירים יהיו סבירים", אמר מוביוס בראיון ל"גלובס". מוביוס ציין שהמזרח התיכון הוא אחד מהאזורים בהם הוא מזהה הזדמנויות השקעה, והוא משקיע באזור כבר עכשיו.

מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל פרסמה תחזית לפיה התמ"ג של מדינות מרחב האירו יצמח ב-2% ברבעון האחרון של 2009. בסיכום שנת 2010 התמ"ג צפוי לצמוך בקצב שנתי של 1.5% בלבד.

"הבעיות ביוון לא רק תייצרנה בעיות למדינות חלשות המעוניינות להצטרף לגוש האירו, אלא גם יפגעו במסחר באירופה ויזלגו למגזר הבנקאי", מציינים בברקליס.


אמון המשקיעים בגרמניה ממשיך לרדת

מדד אמון המשקיעים בגרמניה (ZEW) ירד ל-50.4 נקודות בדצמבר מ-51.1 נקודות בנובמבר. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו כי המדד ירד אל מתחת לרף 50 הנקודות. נציין כי כל תוצאה הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות כלכלית.

נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו בגרמניה שיצאה מהמשבר הפיננסי ברבעון השני של 2009, מצביעים על מצב כלכלי מעורב. בעוד שהזמנות המפעלים והמגזר התעשייתי נפלו באוקטובר, היקף היצוא דווקא עלה. הייצור התעשייתי גדל זה החודש השני ברציפות בנובמבר.

מניות הטיטניום מתחזקות

ג'ורג' קאן מ-UBS שורי על מניות הבנקים והסחורות של אוסטרליה: BHP ביליטון , בנק ANZ .

מניות הבנקים מרכזות עניין לאחר שסיטיגרופ ו-וולס פארגו הודיעו אתמול על החזרת חלק נכבד מכספי ה-TARP. ברקליס , דויטשה בנק , קומונוולת' בנק אוף אוסטרליה , HSBC , מיצובישי UFJ .

יצרניות הטינטיום, אוסקה טיטניום וטוה טיטניום עלו בחדות לאחר פרסום הנתונים מהטיסה הראשונה של מטוב בואינג B787 דריימליינר.

זיו סגל: "עולם בריא, תיק בריא"

האווירה בשוקי העולם ממשיכה להיות שורית ובסך הכל אנחנו מצפים להמשך עליות בוול סטריט ומן הסתם גם בעולם כולו. אחד הסקטורים המומלצים ל-2010 הוא סקטור הבריאות ורעיונות להשקעה יש בשפע. להלן עדכון טכני עדכני למבחר מניות סקטור הבריאות מתוך תיק קניון המניות שמנהל זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס".

AOB חברת התרופות הסינית שפעם הייתה חביבת קהל המשקיעים. נקנתה לתיק בגלל השער הנמוך, מעל רמת תמיכה. עוד אין מומנטום אבל נראה שהסיכוי גבוה משמעותית מהסיכון.

TCM נמצאת על המשבצת של AOB. משלבת בין תרופות מסורתיות למודרניות. גם היא נמצאת בשער נמוך ויכולה להכפיל את עצמה בזמן קצר.

WX להבדיל מהסיניות TCM ו-AOB, מניית WX נהנית ממומנטום חזק, אבל משער גבוה יחסית לתחתית. תמיכה ב-16.2 דולר.