מארק מוביוס: "קיימות הזמנויות השקעה רבות במזה"ת"

"גורו השווקים המתעוררים" בראיון ל"גלובס" ממליץ לשים לב לאוקראינה וניגריה ולחברות הסחורות ■ "ביוון וספרד לא צפויה בעיה לטווח ארוך"

"גורו השווקים המתעוררים" - זהו הכינוי שדבק במארק מוביוס, יו"ר קרן טמפלטון. לפני כשבוע, כשהמצב בדובאי נראה גרוע במיוחד, מוביוס לא התרגש. הוא צוטט במרקט ווטץ' בדבריו על הנסיכות מהמפרץ, כי אינו פוסל השקעה שם. "כן, נשקול להשקיע בדובאי ובאבו דאבי אם המחירים יהיו סבירים", אמר.

אתמול פורסם שאבו דאבי נחלצת לעזרתה של דובאי, ומזרימה לה 10 מיליארד דולר. "אנחנו שמחים", אומר מוביוס, שנמצא כעת בערב הסעודית, בשיחה עם "גלובס". מוביוס מציין שהמזרח התיכון הוא אחד מהאזורים בהם הוא מזהה הזדמנויות השקעה, והוא משקיע באזור כבר עכשיו.

איפה היית ממליץ לא להשקיע היום?

"אני מעדיף לא להגדיר אזורים בהם לא כדאי להשקיע, כי אפשר למצוא הזדמנויות בכל מקום. האזורים בהם אני מזהה הזדמנות השקעה, מלבד המזרח התיכון, כוללים לדוגמה את סין, ברזיל, אוקראינה וניגריה".

דירוג האשראי של יוון הופחת על רקע המצב התקציבי הקשה, וגם בספרד המצב לא נראה מזהיר. זה לא מסוכן להשקיע שם היום?

"אני לא חושב שיהיו בעיות לטווח הארוך ביוון וספרד. הסיבה היא שהאיחוד האירופי יבוא לעזרתן. כמובן שהמדינות חייבות להיות ממושמעות יותר, אבל אני לא צופה בעיה. מה שמעניין, זה שאנשים היו מופתעים מהמצב, והם מתחילים להבין שגם במדינות המפותחות בעלות התמ"ג הגבוה יש בעיות, ולא רק במדינות המתפתחות".

על אילו סקטורים כדאי לשים דגש בשנת 2010?

"אני ממליץ על חברות סחורות (commodities). לא על הסחורות עצמן, אלא על החברות. גם חברות שפונות לצרכן (consumer) מומלצות. אלה שני תחומים שיהיו מעניינים בשנה הקרובה".