צוות עירוני מיוחד השלים פרוטוקול נהלי עבודה לשיפוץ מבנים בת"א

בקרן השימור של עיריית ת"א 12 מיליון שקל; רק 5% מהמבנים לשימור שופצו עד כה

קרן השימור שהגדירה עיריית תל אביב יפו לסיוע במימון שיפוץ מבנים לשימור בעיר עומדת כיום על 12 מיליון שקל, כאשר מידי שנה התחייבה העירייה להעביר לקרן 6 מיליון שקל נוספים. מימוש הזכאות נעשית דרך החברה העירונית המשפצת את הבתים, עזרה ובצרון.

החודש התכנסו במשרדי עזרה ובצרון כל הגורמים המעורבים בשיפוץ מבנים לשימור בעיר, על מנת להציג את מפרט השימור האחיד ולפעול בשיתוף פעולה לרווחת המשפצים.

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג, אמר: "המציאות עד עכשיו הייתה כזו שכל גורם במערכת ידע היטב מהן סמכויותיו ועל מה הוא אמון. הרגשנו שמחובתנו להציג את כל המרכיבים במשוואה זה בפני זה, כך שבבואו של כל גורם במגע עם הדיירים, יהיה מודע למאקרו ולא רק למיקרו".

למפגש, שיזמה מנהלת תחום ההתחדשות העירונית ושיפוץ מבנים בחברה, עדי צברי, הגיעו סגן מהנדס העיר אלי מוסקוביץ', יועץ העירייה ועזרה ובצרון לשיפוץ מבנים, המהנדס משה ממון, מנהל מחלקת השימור בעירייה האדריכל ירמי הופמן, האדריכלית עדי רוז, נציג אגף התקציבים בעירייה, נציגי חברת סיטי לינק האחראית על נושא ניוד זכויות במבנים לשימור וכל הקבלנים והמנדסים העובדים עם עזרה ובצרון.

בתל אביב יפו כ-1,600 מבנים לשימור, כ-1,000 מהם נכללים בתוכנית השימור העירונית. עד כה שופצו ושומרו בדרגות שונות רק כ-5% מהמבנים לשימור בעיר.