בורגן: עסקת הגז - אבן דרך, אבל לא כמו החוזה עם חב' החשמל

אנליסט לידר שוקי הון על קבוצת דלק: "מדובר במחיר גז טבעי אשר צפוי להתחיל רק ב-2013, ממאגרים שטרם פותחו והופקו, ועבור לקוח שלמעשה עדיין אינו קיים" ■ המלצת "קנייה" במחיר יעד בפרמיה של 27%

בלידר שוקי הון פירסמו סקירה על מניית קבוצת דלק של יצחק תשובה, בתגובה לחוזה הענק בשוק הגז הטבעי, לפיו השותפות בקידוחי "תמר" ימכרו גז טבעי ביותר ממיליארד שקל במשך 17 שנה עבור תחנת הכוח העתידית של דליה אנרגיות - יצרנית החשמל הפרטית.

בלידר מציינים כי מחיר הגז הטבעי הגלום בעסקה זו הוא כ-5 דולר למיליון BTU (יחידת חום) - זהה למחיר שצפו בבית ההשקעות במסגרת הערכת השווי למאגרי "תמר" ו"דלית", שעמדה על כ-6.8 מיליארד דולר.

האנליסט יואב בורגן מבקש להדגיש כי מדובר במחיר גז טבעי אשר צפוי להתחיל רק מאמצע שנת 2013, ממאגרים שטרם פותחו והופקו, ועבור לקוח שלמעשה עדיין אינו קיים. לפיכך, לדעתו אין כל משמעות בהשוואת מחיר הגז הטבעי הגלום בעסקה עם דליה אנרגיות, למחיר הגז הטבעי הגלום בעסקה האחרונה של ים תטיס עם חברת החשמל - כ-5.5 עד 6 דולר למיליון BTU. העסקה שדווחה ביולי האחרון, היא לתקופה של 5 שנים, ממאגר מפותח ובוגר, עבור לקוח קיים.

בורגן אומר כי לידר "בהחלט רואים בעסקה שדווחה היום כאבן דרך משמעותית בהתקדמות פרויקט תמר ודלית וכאינדיקציה חיובית, אך עדיין לא כמו החוזה עם חברת החשמל". מודל הערכת השווי של לידר מעניק למניית קבוצת דלק מחיר יעד של 891 שקל למניה - פרמיה של 27% למחירה בשוק, ההמלצה נותרת "קנייה".

נזכיר, כי סך אחזקותיה העקיפות של קבוצת דלק בפרויקט תמר ודלית עומדות על 15.5% (דרך החברות הבנות אבנר , דלק קידוחים ודלק אנרגיה ).

איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיות: "התחרות במשק החשמל יצאה לדרך. דליה אנרגיות תספק חשמל מוזל בהיקף של 870 מגה וואט בשנת 2013".