אאודי A8, אינפיניטי M וטויוטה סיינה: השקות בלוס אנג'לס

תערוכת לוס אנג'לס רומזת כי סוף המיתון לא רחוק ■ לאף אחד אין ספק שההתאוששות תגיע במוקדם או במאוחר בצורה של "תיקון" אדיר ממדים בביקוש לרכב חדש

שאלת טריליון הדולר, שמעסיקה כיום את תעשיית הרכב העולמית, היא מתי יפשיר סוף-סוף שוק הרכב האמריקאי מקיפאונו. השוק, שהוא הגדול והעשיר בעולם, היה הראשון שנפגע מהמשבר העולמי, וקריסתו אף תרמה במידה רבה להחמרת המשבר. בינתיים, למרות כל המיליארדים שהזרים הממשל לתעשיית הרכב, ולמרות כמעט שנתיים של האטה דרמטית בביקושים, ההתאוששות המיוחלת טרם הגיעה.

אבל, לאף אחד אין ספק שהיא תגיע במוקדם או במאוחר בצורה של "תיקון" אדיר ממדים בביקוש לרכב חדש; כל המארג התרבותי, החברתי והמסחרי של ארצות הברית בנוי סביב המכונית הפרטית, וזה כנראה לא ישתנה; צריך הרבה יותר ממשבר כלכלי חמור כדי לשנות הרגלים של עשרות שנים, ולגרום לאמריקאים לוותר על הנסיעה השבועית ל-Outlet שנמצא במרחק ארבעים קילומטרים מהעיר, לפסוח על חופשת הקמפינג השנתית עם המשפחה, או לדלג על הסעת כל הילדים למשחק הפוטבול המסורתי של יום ראשון בבוקר. המכוניות הישנות מתכלות בקצב מהיר, והתחזוקה שלהן אחרי כמה שנים עדיין עולה בארצות הברית הרבה יותר מרכישת רכב חדש.

כאשר התיקון המיוחל בביקושים בוא יבוא, הוא יוזרם לשוק רכב שונה מהותית, שבו השחקנים המקומיים המסורתיים איבדו משמעותית מכוחם, ושבו יצרנים זרים משחקים תפקיד הרבה יותר משמעותי. בתעשיית הרכב חושבים קדימה, ולפיכך אין זה מפתיע שתערוכת הרכב השנתית של לוס אנג'לס זכתה לכמה השקות חשובות גם בקנה מידה בינלאומי. יש למה לחכות.

אאודי A8:

אאודי A8 החדשה

פנסים מונחי GPS ומשטחי מגע

אאודי בחרה בארצות הברית להשקה הרשמית של ספינת הדגל שלה, חודשים לפני חשיפתה בשוק האם הגרמני. הצעד יוצא הדופן נובע מהערכה אופטימית לגבי קצב התאוששות השוק האמריקאי, ואולי גם מכך שמכוניות בממדים של ה-A8 אינן כה פופולריות כעת באירופה. בארצות הברית היא הושקה עם שני מנוע V8 בנפח 4.2 ליטרים - בנזין (375 כ"ס) וטורבו-דיזל (350 כ"ס).

אם מתעלמים מהממדים - ומהעיצוב השנוי במחלוקת - מגלים רשימה ארוכה של חידושים טכנולוגיים. רשימה חלקית: פנסי LED קדמיים, שנשלטים על-ידי מערכת הניווט, שמתאימה מראש את מרחק ואת כיוון ההארה שלהם בהתאם לדרך המתוכנתת; אפשרות לתכנות אישי של תגובת ההגה, מתלי האוויר האלקטרוניים ותיבת ההילוכים האוטומטית (בת שמונה מהירויות); וכמובן, איך אפשר בלי הומאג' לאייפון. במקרה של ה-A8 מדובר במשטח-מגע בקונסול המרכזי, ששולט בפונקציות ויודע אפילו לזהות כתב יד ולתרגם תנועות אצבע. את מספרי הטלפון לא חייבים להקיש: אפשר "לצייר" אותם באצבע.

אינפיניטי M:

אינפיניטי M


ספורטיבית עם אוויר יערות

אינפיניטי רוצה לשחק עם הגדולים, ובמקרה של ה-M החדשה מדובר במגרש שבו משחקות שחקניות-על כמו ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. ממדיה תואמים את המקובל בפלח, אך את הייחוד שלה היא מנסה להשיג באמצעות שיווק "רוח ספורטיבית".

בשם הספורט היא מצוידת בעיצוב חיצוני דינמי ושרירי, שלדת הנעה אחורית מושחזת, שאמורה לספק גם הנאת נהיגה על כבישים תובעניים, ומנוע "בסיסי" בהספק 320 כ"ס.

מכיוון שמדובר במכונית עם אג'נדה חברתית "ירוקה", לפחות במוצהר, מציעה המכונית גם כמה גימיקים, כמו "דוושת אקו"; אם המחשב מזהה שהנהג לוחץ באגרסיביות על דוושת התאוצה, הוא מקשיח את תחושת הדוושה כדי להזכיר לו את חטאיו. למי שאינו מוטרד מזיהום האוויר כל עוד הוא אינו מגיע אליו, מציעה המכונית מערכת אקלים שמכונה "אוויר יער", השולטת באופן הדוק לא רק על הטמפרטורה והלחות ברכב אלא גם על איכות האוויר, ומשגרת בריזה קלילה ונקייה אל אפו של הנהג.

יונדאי סונטה 2010

יונדאי סונטה 2010

עיצוב חללי וממדים נדיבים

יונדאי מהמרת על העיצוב החללי של הסונטה החדשה מתוך תקווה שמיליוני הפליטים של רכבי הכביש-שטח, שנפלטו לשוק האמריקאי, יחפשו "ביטוי עצמי" במכוניות סדאן.

אנשי יונדאי טוענים שהחלל הפנימי של המכונית גדול מהממוצע, ומותיר מאחור את המתחרות כמו האקורד, המליבו והקאמרי. באגף המנועים הפתיעה יונדאי, כאשר לא הציגה בעת ההשקה ולו מנוע V6 אחד לרפואה.

כתחליף היא השיקה מנוע 2.4 ליטרים בנזין עם הזרקה ישירה, שמייצר כמאתיים כ"ס, ואמור להפחית משמעותית את צריכת הדלק והפליטה. בשלב מאוחר יותר יוצג גם מנוע שני ליטרים מאותה משפחה, שיהיה מן הסתם המנוע החשוב ביותר עבור השוק הישראלי.

הגרסה ההיברידית של המכונית תושק במהלך השנה הבאה על אף שאין עליה כרגע הרבה פרטים. נראה שעם מנוע קטן נפח, שנהנה בישראל ממיסוי ידידותי, ועם מחיר "אמריקאי", יש לה סיכוי טוב להצטרף לקאמרי ההיברידית ברשימת המכוניות המועדפות על פעילי היבוא האישי בישראל.

טויוטה סיינה

טויוטה סיינה

כוננות באגף היבוא האישי

מאז הפסקת הייצור של הטויוטה פריוויה ההיסטורית, מייחלים בעלי משפחות גדולות בארץ, שהפרוטה מצויה בכיסם, לחידוש היבוא של המיניוואנים "פול סייז" מבית טויוטה. היבוא הזה אכן עשוי להתחדש בשנה הבאה, בסיוע תקנות היבוא המקביל והאישי החדשות, עם הדור החדש של המיניוואן טויוטה סיינה, שנחשף בתערוכת LA.

מוקד תשומת הלב הופנה לתא הנוסעים, שכולל עשרות תצורות ישיבה שונות, כולל אפשרות להסיר את המושב האמצעי בשורה השנייה לטובת שיפור הנגישות לאחור. כל המושבים מאחור נעים בהינף מתג לאורך מסילות ארוכות, או מתקפלים לתוך הרצפה לטובת הובלות בעונת ה"סיילים".

טויוטה לא החמיצה את החידושים האחרונים במערכות הבידור והפנאי, ומלבד העזרים המקובלים התקינה מאחור מסך LCD מתקפל, שגודלו לא פחות מ-16.5 אינץ', וניתן לפצל את התצוגה שלו לשני מקורות וידיאו שונים - סרט די.וי.די ומשחק פלייסטיישן, למשל. משום מה, נראה לנו שזו תהיה האופציה המועדפת ביבוא האישי.

פולקסווגן אפ-לייט

פולקסווגן אפלייט

כביסה ירוקה

אולי כדי להרגיע את זעמה של אמריקה-הירוקה לנוכח מפלצות מוטוריות כמו ה-A8 הענקית והבנטלי GT סופר ספורט שנחשפה במקביל (620 כ"ס, מהירות לא מוגבלת של 329 קמ"ש), הביאה קבוצת פולקסווגן ללוס אנג'לס אב-טיפוס חדש של מכונית היברידית קומפקטית, עם הצהרות על צריכת דלק ממוצעת ומרשימה של כחמישים קילומטרים לליטר, ופליטת CO2 נמוכה בכמעט מחצית משל יקירת הירוקים, הטויוטה פריוס.

את צריכת הדלק הפנטסטית משיגה המכונית באמצעות שילוב בין מנוע טורבו-דיזל קטנטן וחסכוני בנפח 0.8 ליטר, שתפקידו העיקרי הוא לשמש בתור גנרטור-מטעין, ומנוע גיבוי למנוע חשמלי עם סוללת ליתיום. שני המנועים יחדיו מפיקים הספק צנוע של 65 כ"ס, אך די בהם כדי להאיץ את המכונית הקלילה והאווירודינמית מעמידה למאה קמ"ש ב-12.5 שניות, בדרך ל-160 קמ"ש מכובדים. למרות הממדים הקטנים, תא הנוסעים מרווח מאוד, ומצויד בכל הצעצועים המתחייבים. האם היא תרד לפס הייצור? בהחלט יכול להיות.