שנת מאסר על-תנאי ו-100 אלף שקל קנס לקבלן יוסף דיאמנט

דיאמנט, שהורשע בשני אישומים בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובעבירת מנהלים בתאגיד, חוייב גם בתשלום פיצויים בסך 220 אלף שקל

היזם והקבלן יוסף דיאמנט (86), לשעבר הבעלים של חברות שיכון אזרחי ודיור לעולה, נדון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב לעונש של שנת מאסר על-תנאי, קנס של 100 אלף שקל ותשלום פיצויים בסך 220 אלף שקל.

דיאמנט הורשע בשני אישומים בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובעבירת מנהלים בתאגיד.

באישום הראשון נטען כי הוא לווה מיליון דולר, ובתמורה שיעבד לטובת המלווה 14 דירות שהיו בשלבים שונים של בנייה בפרויקט שנבנה על-ידי דיור לעולה. ואולם, זמן קצר לאחר מכן מכר את הדירות המשועבדות לאחרים ללא ידיעת המלווה. בית המשפט חייב את דיאמנט לפצות את המלווה ב-220 אלף שקל.

באישום השני נאמר כי דיאמנט מכר את מניותיו בחברת רפא"ל לחברת "טייקו" וקיבל את התמורה, למעט סכום של כמיליון שקל, אותו היתה אמורה טייקו להעביר למס הכנסה כניכוי במקור. עורכי הדין של החברה נתנו לדיאמנט צ'ק על סכום זה לפקודת מס הכנסה, אותו הוא התחייב להעביר לפקיד השומה למפעלים גדולים. ואולם, הצ'ק זויף ונמסר לחברת "אנוש", שעשתה בו שימוש לתשלומים שונים של לקוחותיה עבור מס הכנסה.

התביעה טענה כי דיאמנט פעל בדרכי רמייה בעורמה ובחוסר תום-לב, ובדרך זו שילשל לכיסו סכומי-עתק. דיאמנט עצמו טען כי דבר לא נעשה בכוונה, וכי כתוצאה מקריסת עסקיו הוא איבד את רכושו.

השופטת חיותה כוחן ציינה כי קריסת העסקים אינה יכולה להיות תירוץ לביצוע עבודות מירמה, אך התחשבה בחלוף הזמן מהעבירות (מעל 7 שנים), גיל הנאשם ומצב בריאותו. (ת.פ. 5900/05).