ביה"ד להגבלים אישר: בזק ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול

זאת בפרשת ניתוק מנויי הטלפון של HOT במאי 2006 ■ בית הדין אישר בכך את עמדת קן, שהוציאה קביעה אזרחית נגד בזק המהווה פלטפורמה לתביעה אזרחית מצד נפגעים

בית הדין להגבלים עסקיים דחה היום (ד') את ערעורה של בזק על קביעת הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, כי בזק ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול בפרשת ניתוק מנויי הטלפון של HOT.

בית הדין אישר בכך את עמדת קן, שהוציאה קביעה אזרחית נגד בזק המהווה פלטפורמה לתביעה אזרחית מצד נפגעים.

מדובר בפרשה שנחקרה בזמנו על-ידי מחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים. במאי 2006 נותק החיבור בין רשת הטלפוניה של HOT לזו של בזק, וכתוצאה מכך לא יכלו מנויי HOT להתקשר למנויי בזק או לקבל מהם שיחות במשך יותר מ-24 שעות. בעקבות התקלה שאירעה נפתחה החקירה ברשות ההגבלים העסקיים.

למרות שהנהלת בזק עתרה בזמנו לבית הדין לעבודה נגד עובדי החברה שביצעו את השיבושים, שכתוצאה מהם נותקו מנויי HOT, ממצאי חקירת רשות ההגבלים העסקיים העלו כי הנהלת בזק לא עשתה דבר כדי למזער את הנזק שנגרם לציבור ולתחרות.

בכך, לכאורה, ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול, ולכן הטילה קן את האחריות לניתוק שנעשה על הנהלת בזק.

חקירת הרשות להגבלים עסקיים התנהלה במשך מספר חודשים, כשבמסגרתה נחקרו גורמים בכירים בהנהלת בזק, לרבות המנכ"ל לשעבר, יעקב גלברד, והסמנכ"לים. בסופו של דבר החליטה קן לנקוט בהליך של קביעה אזרחית, לפיה בזק ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול.