הממונה על ההגבלים תכריע תוך שבועיים בעסקת משאב-הנסון

על פי הערכות, העסקה לא תאושר על ידי רונית קן ■ רשות ההגבלים חוששת מכך שמשאב תפלה לטובה את הנסון במחירי הבטון לעומת לקוחותיה האחרים ■ אי.די.בי מחזיקה ב-75% ממשאב באמצעות כלל תעשיות, זרוע התעשיות והטכנולוגיה של הקבוצה

הממונה על ההגבלים, רונית קן, הודיעה לקבוצת IDB כי תמסור את החלטתה בעניין עסקת משאב-הנסון ישראל בעוד שבועיים. על פי הערכות, העסקה לא תאושר על ידי קן.

קן ואנשיה קיימו מספר פגישות עם נציגי הצדדים, שהפעילו כל כובד משקלם לשכנע את אנשי הממונה מדוע העסקה אינה צפויה לפגוע בתחרות. רשות ההגבלים חוששת מכך שמשאב תפלה לטובה את הנסון במחירי הבטון לעומת לקוחותיה האחרים. נציגי הצדדים טענו כי התנהלות כזו רק צפויה לפגוע במשאב ולכן אין חשש כי יהיה לה אינטרס לנהוג כך.

"שום דבר לא ישתנה"

הכלכלן מנחם פרלמן, יועץ של משאב, אמר בעניין זה בזמנו: "נשר לא תרצה לעשות שום מהלך שיביא לעליית מחירים. לטענתנו, שום דבר לא ישתנה בשוק בעקבות המיזוג.

"משאב תהיה הבעלים של הנסון, שתחזיק 15% בשוק הבטון ותמשיך למכור מלט לכל המתחרים של הנסון, כי לא כדאי לה לנהוג אחרת. אם נשר לא תדאג ללקוחותיה, הם יפנו לרכוש מלט מיובא. מלבד זאת, נשר היא מונופול בפיקוח, ולכן אסור לה להפלות את הנסון".

בין היתר, הוצעו לממונה חלופות שונות לעסקה אך קן לא שוכנעה כי יש בהן כדי להפיג חששות תחרותיים.

אי.די.בי מחזיקה ב-75% ממשאב באמצעות כלל תעשיות, זרוע התעשיות והטכנולוגיה של הקבוצה (היתר מוחזק בידי תאגיד המלט הבינלאומי CRH). משאב מתכננת לרכוש את הנסון מידי HeidelbergCement הגרמנית תמורת 450 מיליון שקל בתוספת המזומנים בקופתה.