ראש ממשלת בריטניה אמר ללבני שהוא מתנגד לצו המעצר

בראון הביע התנגדותו המוחלטת לצו המעצר שהוצא נגדה ■ בראון הוסיף כי לבני רצויה בבריטניה וכי בכוונתו לשנות את המצב המשפטי הקיים ■ שר החוץ הבריטי התקשר אתמול ללבני הביע בפניה זעזוע מהחלטת בית המשפט

בעקבות הסערה הדיפלומטית שעורר צו המעצר שהוצא בבריטניה נגד יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התקשר היום (ד') ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, לליבני והביע התנגדותו המוחלטת לצו המעצר שהוצא נגדה. בראון הוסיף כי לבני רצויה בבריטניה וכי בכוונתו לשנות את המצב המשפטי הקיים.

מצידה, הבהירה ליבני כי יש צורך מיידי בתיקון המצב שנוצר, לא בעבורה, אלא עבור כל מקבל החלטות, כל מפקד וכל חייל בישראל ובעולם, שנאלצים להלחם בטרור.

שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, התקשר אתמול ללבני והביע בפניה זעזוע מהחלטת בית המשפט. "אני מבטיח לפעול בנושא ללא דיחוי", הבטיח. מצדה, הבהירה ליבני למיליבנד, כי היא אינה רואה בהחלטת בית המשפט עניין אישי נגדה. לבני הדגישה כי הנושא נוגע ליכולת של מדינת ישראל להמשיך ולפעול נגד איומים משותפים. "הזמן שעובר ללא פתרון ראוי לנושא מנוצל לרעה", אמרה.

מיליבנד התקשר גם לשר החוץ הישראלי, אביגדור ליברמן, והביע דאגה מהצו שהוצא נגד לבני. "העניין לא מקובל עלי וגם לא על חברי הקבינט האחרים בממשלת בריטניה", אמר לליברמן. "צריך למצוא פתרונות בכדי שמצב כזה של הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים לא ישתנה", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול, הביע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זעם רב בעקבות צו המעצר שהוצא נגד ליבני בבריטניה. "לא נסכים למצב שבו אולמרט ברק ולבני יזומנו לספסל הנאשמים", אמר נתניהו, "זה אבסורד".