ביניש על הקפאת הבנייה ביו"ש: "מה עם הפגיעה בתושבים?"

כך דווח בגל"צ ■ בדיון בעתירות נגד המהלך אמרה ביניש: "אנחנו לא יודעים אם מי שהוציא את הצו נתן את דעתו לפגיעה האפשרית בתושבי האזור" ■ עם זאת ציינו השופטים כי הפגיעה מוגבלת שכן ההקפאה זמנית בלבד

בג"ץ מותח היום (ד') ביקורת על התנהלות המדינה בהחלטתה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ל-10 חודשים - כך דווח בגלי צה"ל. בדיון בעניין העתירות שהגישו "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ו-14 מועצות מקומיות בשטחים נגד המהלך, אמרה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש: "אנחנו לא יודעים אם מי שהוציא את הצו נתן את דעתו לפגיעה האפשרית בתושבי האזור".

בדבריה הוסיפה ביניש כי לא הוקם שום גוף שידאג לבעיות מיידיות שנוצרות. עם זאת ציינו השופטים כי הפגיעה בתושבים מוגבלת - משום שההקפאה היא זמנית בלבד. כמו כן מתחו השופטים ביקורת על אי-הימצאות מנגנון פיצוי ראוי לתושבים שעליהם חל הצו.

עם זאת הבהירה השופטת אילה פרוקצ'יה בפני העותרים כי "הממשלה קובעת יעדים מדיניים, ואם יש צורך בצווי הקפאה כדי להגשים אותם - תעשה זאת מתוקף סמכותה".

בדיון השתתף גם ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, שציין כי הנזק הכלכלי שגורר המהלך עומד על 200 מיליון דולר.

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, שכזכור נעצר בזמן חלוקת הצווים ואף נגרר לתוך ג'יפ, אמר כי הצעד אף "מפרק משפחות - כלכלית ונפשית", וכי מיידיות האכיפה גרעה מאופן ביצוע הצעד. עם זאת הוא דאג לציין כי הוא מקבל את סמכות המדינה.