בגלל הישראליות: אינדונזיה הוציאה את אמדוקס ממכרז תקשורת

משרת התקשורת של אינדונזיה: "אנחנו נחקור את מעורבותן של חברות הקשורות לישראל בתעשיית הטלקומניקציה שלנו, ונטיל סנקציות על חברות מקומיות אם נמצא שהן עברו על החוק"

משרד התקשורת והטכנולוגיה של אינדונזיה הודיעה אתמול (ג') כי בכוונתו לחקור חברות טלקומניקציה המעורבות בעסקים עם ישראל. זאת יום לאחר ששר התקשורת האינדונזי, טיפטול סמברינג, אמר כי יוציא את אמדוקס ממכרז לאספקת שירותי חיוב ל-PT טלקום סלולר אינדונזיה, בגלל בעלי המניות הישראלים שלה.

"אנחנו נחקור את מעורבותן של חברות הקשורות לישראל בתעשיית הטלקומניקציה שלנו, ונטיל סנקציות על חברות מקומיות אם נמצא שהן עברו על החוק", אמר דובר משרד התקשורת של אינדונזיה לעיתון "ג'קרטה גלוב".

שר התקשורת האינדונזי, החבר במפלגה השמרנית מוסלמית PKS כי הוצאתה של אמדוקס מהמכרז הוא צעד מוצדק, משום שלאינדונזיה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בחוקים הנוגעים לרגולציה בשוק התקשורות באינדונזיה אין סעיף האוסר על ניהול עסקים עם מדינה שאין לה יחסים דיפלומטיים רשמיים איתה, אך נראה כי שר התקשורת הסתמך על חוק מ-1999 לפיו "יש להגן על האינטרס הציבורי.

בינתיים, מאסימידיאנטו, אנליסט בארגון הצרכנים האינדונזי Mastel אמר כי השימוש של שר התקשורת האינדונזי "לא רלוונטי ולא חכם". האנליסט ציין כי חברות הטכנולוגיה המקומיות משתמשות באופן שוטף בטכנולוגיה ישראלית בשל היותה של ישראל יצרנית מוצרי היי-טק מובילה.