וול סטריט ננעלה בירידות של כ-1.3%: מניות הדשנים צנחו

גלובס tv פדקס איבדה 6.1% - רווחיה ירדו ב-30.4%; מנמיכה תחזיות ■ פוטאש צנחה 6.1%, מוזאיק 6.2% ואגריום 4.5% ■ אורקל ירדה ב-0.4% לפני הדו"חות ■ התביעות לאבטלה עלו - לעומת הצפי לירידה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים, לאחר פרסום נתוני התעסוקה השבועיים, שהראו עלייה מפתיעה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף - לעומת הצפי לירידה. המדדים המובילים ירדו בשיעור 1.2%-1.3% ולא הצליחו לקבל דחיפה מעלה מנתוני המאקרו שפורסמו לאחר פתיחת המסחר - סקר הפילדלפיה פד ומדד האינדיקטורים המובילים, שרשמו עליות חדות מהצפי.

בנוסף, התחזקותו של הדולר לשיא של 3 חודשים מול האירו, והאכזבה מתחזיות כלכליות של חברות כמו פדקס הצביעו על מעבר של המשקיעים משוקי המניות, לעבר השקעה בנכסים אחרים כמו דולר - מה שחידד את המגמה השלילית בוול סטריט.

כן ברקע, היתה החלטת הריבית של ה'פד' מאתמול, בה הותיר יו"ר הבנק ברננקי את הריבית ברמה אפסית של 0%-0.25%. ברננקי אף זכה היום לבשורות טובות - ועדת הבנקאות בסנאט אישרה את מינויו לכהונה שנייה כיו"ר הבנק המרכזי. נציין, כי המשקיעים גם המתינו לדו"חות רבעוניים פיסקליים לאחר המסחר.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך כי המגמה החיובית בוול סטריט תימשך, שכן המגמה הראשית היא מגמת עליות. "עוד יומיים נגמר שבוע הדשדוש השני של דצמבר והוא מתנהל תוך שימור האנרגיה השורית", אמר סגל. "מכאן, בהנחה שלא יהיו הפתעות דרמטיות, אמורות להתחיל חגיגות סוף השנה. המגמה היא מגמת עלייה לטווח הארוך. רמות התמיכה וההתנגדות המשמעותית למדד S&P 500 הן: 1,065 ו-1,150 נקודות בהתאמה. לטווח הקצר, תמיכה מעל 1,110 נק' תיחשב סימן שורי".

קרן המטבע: ההתאוששות שבירה - אך לא תהיה תחתית כפולה

בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) אמרו היום כי "ההתאוששות הכלכלית בארה"ב היא עדיין שבירה, אך תרחיש של תחתית כפולה לא סביר". לדברי הקרן, השאלות בדבר משך ההתאוששות, כיוונה ועוצמתה עדיין מונחות על השולחן של קובעי המדיניות. "ראינו מספר סימני התאוששות מובהקים באירופה ובארה"ב, ואנו מאמינים כי ההתאוששות מהמשבר הכלכלי הגדול נמצאת בהילוך מתקדם, ואף באה לידי ביטוי בנתונים המאקרו כלכליים", אמרו בקרן. "עם זאת, עדיין ייקח זמן שהדבר יתבטא בשוק העבודה", לדבריהם. "מדובר עדיין בתהליך שברירי, אך בתרחיש הטוב ביותר אנו נמשיך ונראה צמיחה בכלכלה, ולא ניכנס לגל שני של מיתון". אמרו.

נתוני האבטלה השבועיים: עלייה - לעומת הצפי לירידה

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו בשבוע החולף והסתכמו ב-480 אלף תביעות, לעומת הצפי לירידה ל-465 אלף, מ-474 אלף תביעות בשבוע הקודם. אותו נתון מהשבוע הקודם עודכן קלות ל-473 אלף תביעות. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה לא רשמו בשבוע החולף שינוי משמעותי, והסתכמו ב-5.186 מיליון תביעות, לעומת 5.181 מיליון תביעות בשבוע הקודם.

מדד האינדיקטורים המובילים רשם בנובמבר עלייה שמינית ברציפות, ב-0.9%, לאחר עלייה של 0.3% באוקטובר. הצפי המוקדם היה לעלייה של 0.8%.

מדד הפילדלפיה פד לחודש דצמבר, המודד את הפעילות היצרנית באזור, עלה ל-20.7 נקודות, מרמה של 16.7 נקודות בנובמבר. האנליסטים ציפו כי המדד יעמוד על 17 נקודות.

שפע של דו"חות כספיים אחרי הנעילה

ענקית השילוח פדקס דיווחה כי רווחי החברה ברבעון הפיסקלי השני ירדו ב-30.4% ל-1.1 דולר למניה, לעומת 1.58 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. תחזית השוק היתה לרווח של 1.05 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-10% ל-8.6 מיליארד דולר. החברה גם הנמיכה את תחזיותיה לרבעונים הבאים.

בנק אוף אמריקה הודיע כי מצא מחליף למנכ"ל היוצא, קנת' לואיס. הבנק ימנה את בריאן מויניהן למשרה הרמה החל מה-1 לינואר 2010.

יצרניות האשלג פוטאש , מוזאיק ואגריום הגיבו בירידות חדות לדיווח בסוכנות בלומברג, לפיו חברת האשלג של בלארוס (BPC) עשויה לחתום על חוזה אשלג עם סין עד סוף החודש. בשוק מעריכים כי המו"מ לחוזה עם סין מתנהל בטווח מחירים של 300-350 דולר לטון.

לאחר הנעילה, צפויה ענקית הלבשת הספורט נייקי לדווח על רווח של 71 סנט למניה לעומת רווח של 80 סנט למניה. ענקית התוכנה אורקל עתידה לדווח כי הרוויחה 36 סנט למניה ברבעון החולף, שיפור לעומת רווח של 34 סנט ברבעון המקביל.

2 יצרניות הטלפונים והמחשבים, פאלם וריסרץ' אין מושן , צפויות גם הן לדווח לאחר הנעילה: פאלם צפויה לצמצם את ההפסד ל-32 סנט למניה לעומת הפסד של 73 סנט למניה ברבעון המקביל. ריסרץ' אין מושן דווקא עתידה להציג עלייה ברווח ל-1.04 דולר למניה לעומת רווח של 83 סנט למניה ברבעון המקביל.

אלווריון זכתה בנתח מפרויקט ה-WiMAX הגדול של BSNL ההודית, כך עולה מפרסום של חברה הודית שזכתה גם היא בחלק מהפרויקט. ככל הנראה, חלקה של אלווריון בפרויקט עשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

אורמת טכנולוגיות בלטה לאחר שאמש חשף ה"ניו יורק טיימס" כי הבית הלבן מציע להרחיב את זיכויי המס הניתנים לחברות אנרגיה ירוקה ב-5 מיליארד דולר. בכירים בבית הלבן העריכו כי ההצעה תעבור לאישור הקונגרס במהירות. אם היא תאושר, התוכנית לזיכויי מס תורחב לסכום של 7.3 מיליארד דולר מ-2.3 מיליארד דולר כיום.