ענתבי מבקש הבהרות על עזיבת ברוידי את מרקסטון

בקשת ההבהרות הינה הליך שגרתי שכן ברוידי חתום על היתר שליטה בפסגות המנהלת קופות גמל ■ גורם באוצר הדגיש כי הבדיקה המתבצעת במרקסטון רחוקה שנות אור מחקירה שעשויה להתגלגל לחקירה פלילית

פרשת השוחד של אליוט ברוידי, היו"ר היוצא של קרן מרקסטון, בארה"ב הגיעה בימים האחרונים גם למסדרונות האגף לפיקוח על שוק ההון במשרד האוצר. במרקסטון התקבל השבוע מכתב, בו נדרשים מנהלי הקרן לספק הבהרות לאגף הפיקוח על שוק ההון בעקבות עזיבתו של ברוידי את הקרן, לאחר שהודה בקבלת שוחד בבית המשפט בארה"ב.

המכתב נשלח למנהלי קרן מרקסטון בעקבות החזקתה של הקרן בהיתר שליטה בבית ההשקעות פסגות, המנהל בין היתר קופות גמל. חשוב להדגיש, כי הבדיקה שמבצע אגף הפיקוח על שוק ההון במרקסטון הינה פורמלית בלבד, בעקבות התפטרותו של ברוידי והחלפתו על ידי דני גילרמן.

מכיוון שברוידי חתום באופן פרסונלי על היתר השליטה, נדרשת מרקסטון להעביר את ההיתר לגילרמן, שימשיך להחזיק בו ביחד עם רון לובש ואמיר קס, מנהליה הישראליים של הקרן, כנציגיהם של המשקיעים בקרן מרקסטון. כחלק מהליך החלפת השמות מתבצעת בדיקה למהות ההתפטרות של ברוידי ובאשר לזהות המחליף. גורם באוצר הדגיש, כי הבדיקה המתבצעת במרקסטון רחוקה שנות אור מחקירה שעשויה להתגלגל לחקירה פלילית.