גובש הסכם לרכישת מוליתן; 70 עובדים ניצלו מסכנת פיטורים

(עדכון) - הרוכש הפוטנציאלי, תעשיין הטקסטיל צבי מאיר, מוכן להשקיע כ-1.2 מיליון שקל בהפעלה מיידית של המפעל

גובש הסכם שיבטיח את המשך הפעלתו של מפעל מוליתן בנהריה במסגרתו נחתם גם הסכם קיבוצי חדש שיבטיח את המשך העסקתם של כ-70 העובדים בשנתיים הקרובות. ההסכם הועבר לאישורו של בית המשפט המחוזי בחיפה.

ההסכם גובש בתום מו"מ אינטנסיבי כונסי הנכסים של מפעל מוליתן לבין נציגיו של הרוכש הפוטנציאלי של המפעל, תעשיין הטקסטיל צבי מאיר. לצורך סגירת הקצוות בין הצדדים, החליט השופט עדי זרנקין להפסיק את הדיון שהחל בשעות הבוקר המאוחרות בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

בשעות הצהריים היו מספר מחלוקות הניתנות לגישור בתוך זמן קצר. מאיר דורש להפעיל את המפעל באופן מיידי עד לתום הליך ההתמחרות הרשמי על המפעל שיפקע ב-8 בינואר הקרוב, והוא מוכן להשקיע לצורך כך 1.2 מיליון שקל. הבעיה היא שהוא דורש פיצוי מלא במקרה שיבחר רוכש אחר למפעל, ואילו כונסי הנכסים מוכנים לפיצוי של כ-600 אלף שקל. במסגרת ההסכם, מאיר יזכה ליתרון של 300 אלף שקל על פני הצעות רכישה אחרות אם יתקבלו כאלה.

בתוך כך, בעלי חברת הטקסטיל "תפרון", ישי דוידי ומאיר שמיר, הגיעו היום (ה') אל לשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, והביעו בפניו נכונות לעשות כל שביכולתם להצלת החברה, לרבות התחייבות להשקיע כספים.

עיני כבר הזמין אליו לפגישה בשבוע הבא את נציגי הבנקים, יחד עם נציגי משרד התמ"ת ומשרד האוצר, בניסיון לחלץ פתרון כולל להצלת החברה. "אמרתי בשבוע שעבר בוועדת הכספים שלא אתן בשום פנים ואופן למפעל כמו תפרון להיסגר", אמר עיני בתום הפגישה. "מדובר באלף עובדים בפריפריה שאם חלילה תפרון ייסגר אין להם כמעט מקום עבודה חלופי", הוא הוסיף. לדברי עיני, הוא התרשם כי יש נכונות מבעלי המניות להירתם להצלת המפעל.