הדוקטור שטייניץ כוכב עליון

שהיה ברור: שום דבר לא היה ספונטני, כל פרובוקציה וכל השתלחות תוכננו מראש

ואוו! איזה שבוע מסעיר ונפלא עבר על יובל שטייניץ. הוא השתלט על סדר היום הציבורי והחזיק בו יום אחר יום אחר יום. המשך יבוא.

שיהיה ברור: אצל הד"ר לפילוסופיה אין שום דבר ספונטני, לא אמירה, לא יציאה, לא השתלחות ולא פרובוקציה. הוא תלמיד חילוני חכם: חושב, מתכנן, לומד, מכין שיעורי-בית ומתאמן. עם זאת, הוא נואם יבשושי משהו, יש לו הופעה של "חנון", המשפטים ארוכים, לפעמים טרחניים, בלי פסיקים ובלי נקודות. אפילו בלי סימני קריאה. השבוע הוא הצליח לפרוץ מעצמו.

הפסטיגל נפתח בראשון בערב. אולמי חאן הדקל, אור-יהודה. מסיבת הליכוד השנתית של יובל. כינוס פוליטי. "השטייניצייה". 1,200 חברי ליכוד. "מעוז צור", "התקווה", "שבחי ירושלים, אלוהיך ציון". ירקות חתוכים, סיגרים מטוגנים, שתייה קלה, סופגניות תעשייתיות וקפה. לא היה מספיק, נשארו רעבים. הצלחה מסחררת: חברי הכנסת של הליכוד וישראל ביתנו, הסגן שלו מש"ס, יצחק כהן, והעיקר: שרים. ישראל כץ, לימור לבנת, יוסי פלד, יולי אדלשטיין, והכי הכי חשוב: גדעון סער.

החבר'ה בליכוד היו מרוצים: "בניגוד למפלגת העבודה המסוכסכת וקדימה השסועה, אצלנו מעמד הביניים מתלכד".

סער ושטייניץ, שפתחו את הקדנציה בקרב איתנים קר ושקט, עוד יתמודדו זה מול זה על ראשות המפלגה והממשלה. באחרונה הם קיבלו החלטה אסטרטגית לשתף פעולה, עד אז. בקיצוץ הרוחבי האחרון, התקשר יובל לגדעון ואמר לו: אני יודע, לכן הקיצוץ אצלך יהיה מינימלי. גדעון השיב לו בנר שלישי לחנוכה.

שני בערב. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס". פצצה. שטייניץ: "חלק מפסיקות בית המשפט העליון מבטאות חוסר אחריות שגובל בהפקרות כלכלית". מאותו רגע הוא השתלט על כל התקשורת האלקטרונית.

יום שלישי. שטייניץ כוכב עליון. כל כותרות העיתונים, מהדורות החדשות וכל תוכניות השיח. חגיגה. חלומו האירוטי של כל פוליטיקאי. להקות הבעד והנגד. הפרצופים הכל-כך מוכרים, הדעות הכל-כך ממוחזרות וצפויות השתלטו על המדינה. שום דבר מפתיע, מעניין, מיוחד או מסקרן. דיבורים מהפוזיציות.

יום רביעי. נודע כי יום קודם שוחחו הנשיאה דורית ביניש וראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא אמר שהוא בטוח, כי הוא מכיר את השר הלא-פוחז כבר שנים, שלא היה כלל בכוונתו להשמיץ ולפגוע. היא אמרה שהיא מצפה לשיחת הבהרה והתנצלות. דובר ראש הממשלה הפיץ הודעת sms, שלפיה הדברים של שטייניץ אינם על דעת ראש שהממשלה. ביבי דיבר עם יובל. יובל התקשר לדורית. לא התנצל, אמר שאין עניין אישי.

הם קבעו פגישה לימים הקרובים (הכותרות בדרך).

בין לבין שטייניץ התעשת, נזכר שהוא גם שר אוצר במבחן. אמנם מקומו בסקרי שביעות-רצון משרים מצוי בעלייה נאה, אבל עדיין לא כולם משוכנעים כי הוא הוא הבוס העליון בקבלת החלטות וקביעת סדרי עדיפויות. אז הוא התקשר לח"כ שלי יחימוביץ', מובילת האופוזיציה הכלכלית. אמר לה כי הוא מתכוון "ליישם את רוב המלצות ועדת חודק".

שובם של החנונים

ואז הגיעה גם תמיכה מעבר לים. בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי האמריקני, נבחר לאיש השנה של המגזין "טיים", "Because Ben Bernanki is a Nerd", ובעברית: כי בן ברננקי הוא חנון. כמעט כמו שטייניץ. שובם של החנונים.

גילה כנפי-שטייניץ, אשתו של, היא שופטת מוערכת במיוחד בבית המשפט המחוזי בירושלים. על מה הם דיברו בלילות שלפני ואחרי? מה יהיה מסלול הקידום השיפוטי העתידי שלה? 2 חיילים בסדיר ונערה בת 15. בבית במבשרת אין טלוויזיה. חבל על הזמן ועל הדעת.

לפני כשנה הגיע המיניסטר לצער בעלי חיים, רצה לאמץ כלב. הראו להם את הגזעיים והפופולריים, ואז הציעו להם את הכלבה הכי בעייתית, שהיתה לשוכנת קבע בכלובים כי אף אחד לא רצה אותה. אתם בית טוב, אמר המטפל, אוהב בעלי חיים. הם הסכימו - והכלבה, שאיבדה אמון בבני אדם, נכנסה לחודשים של טיפול נמרץ ואוהב בבית גילה ויובל.

גם היא מתחילה לצאת מהמשבר, אבל כלום, כידוע, לא בטוח.

stella-k@globes.co.il