ענף הטכנולוגיה הוביל את העליות: הנאסד"ק הוסיף 1.5%

בסיכום שבועי: הדאו ג'ונס ירד ב-1.6%, ה-S&P 500 נחלש בכ-0.5%, שהנאסד"ק עלה ב-0.6% ■ יצרנית הבלקברי רים זינקה ב-10.4% ■ רווחי קרניבל קרוז ירדו ב-48% אך עקפו את התחזיות

המדדים המובילים בוול סטריט נעלו את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים קלות בהובלת ענקית התוכנה אורקל , יצרנית הבלקברי, ריסרץ' אין מושן ויצרנית ציוד הספורט נייקי , אשר דו"חותיהן פורסמו אמש בסיום המסחר וחיזקו את אמון המשקיעים.

ברקע, נוריאל רוביני אמר כי הראלי בשווקים הפיננסים היה "גדול מדי, מוקדם מדי ומהיר מדי", אך הוסיף כי הוא לא צופה תיקון מיידי, משום שהדולר החלש יעודד בחודשים הקרובים את המשקיעים לחפש אפיקים בעלי תשואה גבוהה יותר.

רוביני, אחד הכלכלנים היחידים שהצליח לחזות במדויק את המשבר הפיננסי העולמי, אמר כי "בסופו של דבר הדולר יתאושש, אך לא בזמן הקרוב, אלא רק בעוד 6 עד 12 חודשים לפחות".

היום אמנם לא התפרסמו בארה"ב נתוני מאקרו, אך המסחר היום מכונה "יום שישי בעל הכישוף המשולש" מאחר שחלים בו פקיעות בשלושת התחומים העיקריים בשוק: חוזים עתידיים על מדדי מניות, אופציות על מדדים ואופציות על מניות. הפקיעות משפיעות לפעמים על התנודות באפיקים השונים בוול סטריט, אך נראה כי הערב השפעתן היתה זניחה. הפקיעה מתרחשת הפקיעה בשלושת האפיקים שהוזכרו.

מחר תחול בארה"ב "סופר שבת", השבת האחרונה שלפני חג המולד, בה מבצעים רבים מן האמריקנים את קניותיהם לחג. רבים מהקונים ממתינים למבצעי החג המיוחדים ולהנחות נוספות, אך נראה כי על רקע רמות המלאי הנמוכות יחסית, לא ממהרות הרשתות לחתוך את המחירים בטרם עת.

היום שוב נחלש הדולר ובקורלציה הפוכה נרשמת התחזקות במסחר העתידי במחיריהן של הסחורות ובהן בלטו הזהב והנפט. ביוון הודיע היום שר האוצר על כוונה לבצע רפורמה כוללת במערך המיסים בחודש מארס, אשר תרחיב את בסיס המס ותאכוף באופן הדוק יותר את חוקי המס תוך הענשת המתחמקים מתשלומו, זאת על מנת לעזור ולמלא את קופת המדינה ולעזור בחילוצה ממשבר החוב אליו ניקלעה.

תשומת הלב של המשקיעים הופנתה היום גם לכיוון קופנהגן, שם נאם אובמה ואמר כי ארצו לוקחת על עצמה את האחריות בנושא שינוי האקלים, ותעבוד עם המעצמות כדי לבצע את הצעדים הדרושים להפחתת פליטת גזי חממה.

ביל גרוס, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו חתך את החזקותיו באג"ח הממשלתיות והגדיל את היקף המזומנים שבידיו לרמה הגבוהה ביותר מאז קריסת ליהמן בראדרס בספטמבר 2008. גרוס הגדיל את היקף המזומנים בנובמבר ל-7% מסל הקרן שגודלה כ-199.4 מיליארד דולר, זאת לעומת פוזיציה שלילית של 7% בהיקף המזומנים באוקטובר, כך מדווח היום אתר בלומברג על פי נתונים מאתר קרן פימקו. גרוס הקטין את החזקותיו בני"ע ממשלתיים ל-51% לעומת רמת החזקה בהן בשיעור של 63% באוקטובר, אשר היוותה הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בקרן מזה 5 שנים. גרוס העריך לאחרונה כי הריבית בארה"ב תעלה תוך שנה לרמה של 1%.

בסיכום יומי: הדאו ג'ונס הוסיף 0.26% ל-10,334 נקודות, ה-S&P 500 עלה ב-0.58% ל-1,102 נקודות, הנאסד"ק הוסיף 1.45% ל-2,212 נקודות

בסיכום שבועי: הדאו ג'ונס ירד ב-1.55%, ה-S&P איבד 0.54% בעוד שהנאסד"ק עלה ב-0.64%.

הבלקברי ממשיך להפגין עוצמה

גוגל מנהלת מו"מ לרכישת חברת Yelp תמורת 500 מיליון דולר. Yelp עוסקת בתחום אתרי אינטרנט לעסקים מקומיים וערים גדולות בארה"ב. החברה מוכרת מקומות פרסום במחיר של בין 300 ל-1000 דולר לחודש.

ג'נרל מוטורס הודיעה כי בכוונתה לסגור את חטיבת סאאב לאחר כישלון המו"מ למכירת החברה ל-Spyker Cars ההולנדית, המייצרת כלי רכב יוקרתיים במחיר ממוצע של 235 אלף דולר ליחידה. בנוסף, GM הודיעה כי היא תחזית לממשל האמריקני את כל הכסף שהלווה לה עד יוני 2010.

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של חטיבת התעופה ILFC של AIG ל"זבל".

בואינג ריכזה עניין לאחר שחברת התעופה האירית, ריינאייר הודיע על סיום המו"מ לרכישת 200 מטוסים.

יצרנית הטלפון החכם בלקברי, ריסרץ' אין מושן ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול בסיום המסחר על זינוק של 59% ברווחי הרבעון השלישי, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים בשוק הן בשורת הרווח והן בשורת המכירות.

לעומתה יצרנית מחשב כף היד פאלם , איבדה אתמול במסחר המאוחר כ-10% לאחר שדיווחה כי אמנם הפסדיה הצטמצמו, אך רמזה על פוטנציאל לירידה במכירות המערכות החדשות מתוצרתה.

אורקל הציגה עליות לאחר שענקית התוכנה שבשליטת לארי אליסון עקפו את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ענקית התוכנה דיווחה כי ברבעון הפיסקלי השני של 2010 רווחיה עלו ב-15.4% ל-1.5 מיליארד דולר - 39 סנט למניה non-GAAP, לעומת הצפי ל-36 סנט. ההכנסות עלו ב-4% ל-5.9 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-5.7 מיליארד דולר.

יצרנית בגדי ונעלי הספורט, נייקי דיווחה כי רווחיה ירדו ב-4% אך דיווחה על עלייה בהזמנות.

קרניבל קרוז עקפה את התחזיות

חברת השייט קרניבל קרוז של משפחת אריסון פרסמה את דו"חות הרבעון הפיסקלי הרביעי מהם עולה כי רווחי החברה נפלו ב-48% ל-193 מיליון דולר, או 24 סנט למניה, לעומת 371 מיליון דולר או 47 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.עם זאת, החברה עקפה את תחזיות השוק לרווח של 20 סנט למניה בלבד.

קומברס ריכזה עניין לאחר שהיום נודע באופן רשמי כי החברה הגיעה להסדר ליישוב התביעה הייצוגית כנגדה בעקבות פרשת הבקדייטינג שהחלה לפני כ-4 שנים. קומברס תשלם 225 מיליון דולר מהם 60 מיליון ע"י קובי אלכסנדר עצמו. את רשימת המשקיעים שיפוצו מובילה מנורה מבטחים.

טבע U.K, חברה בת של טבע , הודיעה על השקת מספר תרופות גנריות לטיפול בסימפטומים של מחלת הפרקינסון.

אלביט הדמיה ריכזה עניין ללא סיבה נראית לעין.