הראל מסקרת את טבע עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 62 ד'

ביום שישי מניית טבע ננעלה על 52.91 דולר למניה ■ "בטווח הקצר, אנו צופים צמיחה משמעותית הן בהכנסות והן ברווחיות, שתגיע ממספר מקורות מרכזיים הן בתחום הגנרי, עם השקות חדשות, הרחבה גיאוגרפית והרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב"

הראל פיננסים החלה לסקר את מניית טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, עם המלצת קנייה ומחיר יעד של 62 דולר למניה. מניית טבע ננעלה ביום שישי בעלייה של 0.84% על 52.91 דולר למניה.

"טבע נמצאת בנקודת מפנה. עם רכישת באר , נסחרת טבע בשווי שוק של 48 מיליארד דולר, מצטרפת לעשרת חברות התרופות הגדולות בעולם ומשאירה את החברות הגנריות הרחק מאחור. צמיחה מהירה בטווח הקצר והבינוני עם בלימה חזקה בטווח הארוך עם הכניסה לשנים הרזות (2015-2014) שבהם הגנריקה ברגיעה והקופקסון בפקיעה", אומר סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד במחלקת מחקר Sell Side של הראל פיננסים.

"בטווח הקצר, אנו צופים צמיחה משמעותית הן בהכנסות והן ברווחיות, שתגיע ממספר מקורות מרכזיים הן בתחום הגנרי, עם השקות חדשות, הרחבה גיאוגרפית והרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב, והן בתחום של תרופות המקור, שבו הקופקסון ממשיך להיות "פרת המזמנים" של החברה".

"בטווח הרחוק, עם הירידה בהשקות חדשות, שחיקת המחירים ופקיעת הפטנט על הקופקסון, החברה אינה יכולה להסתמך על ענף הגנריקה הקלאסי והקופקסון בלבד. הצמיחה בהכנסות וברווחיות מותנית בכניסה משמעותית לענף הביוטכנולוגיה, ייצור של גרסאות גנריות לתרופות ביולוגיות, ביו-סימילארס ובהרחבת הפעילות בנישות ייחודיות של תרופות מקור. תרופות הביו-סימילארס הם המפתח למנהיגותה של טבע גם בעתיד".

"טבע כבר נכנסה לתחום באופן משמעותי עם הסכם שותפות עם לונזה ועם הרכישה של קוג'נסיס. להערכתנו עיקר המהלכים של טבע בשנים הקרובות יהיו מכוונות לביסוס מעמדה כמובילה גם בתחום זה. בעוד כשבועיים ב-5 בינואר 2010, תפרסם חברת טבע את האסטרטגיה ויעדים לטווח הרחוק, עד שנת 2015".

"הרפורמה במערכת הבריאות תוביל מצד אחד לצמיחה בהיקף המכירות של תרופות בכלל ותרופות גנריות בכלל, אך מצד שני תפגע ברווחיות, כתוצאה מהלחץ על מחירי התרופות מצד הממשלה, מהגדלת התחרות שתשחק את המחירים, ומעליה משמעותית בשיעור המס האפקטיבי", מסכם האנליסט.