אפקט חודדה? ירידה ברייטינג של "האח הגדול" בקשת

בתוכנית שידעה רייטינג של 33% כבר פעמיים העונה, צריכות להידלק נורות אדומות כשהרייטינג נושק ל-26% ■ רשת לא מצליחה לעבור את רף ה-20% רייטינג

יש הרבה הסברים לירידה בצפייה בתוכנית "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת. ניתן להסביר זאת בפרבולת הריאליטי הטבעית, לפיה העונה מתחילה בקול תרועה ומאבדת גובה באופן הדרגתי, עד שהיא צוברת שוב כוח לקראת סוף התוכנית. גם חג החנוכה יכול להיות הסבר, ובאותה מידה גם הגעגועים למעיין חודדה ולקצת אקשן בבית, משמעותי יותר מזריקת ביצים באוויר ותפיסתן.

בכל מקרה, בתוכנית שידעה רייטינג של 33% כבר פעמיים העונה, צריכות להידלק נורות אדומות כשהרייטינג נושק ל-26%.

גם השבוע מתקשות התוכניות של רשת לעבור את תקרית הזכוכית של 20% הצפייה. "צחוק מעבודה", היא עדיין התוכנית הנצפית של הזכיינית, כשהיא ממשיכה ללקט את שאריות ההדחה של "רוקדים עם כוכבים". תוכנית הריקודים הסלוניים סיימה גם השבוע בתיקו את ההתמודדות שלה מול "הישרדות", כאשר הריאליטי של רשת מביא 17.3% ותוכנית הריאליטי של ערוץ 10 מהפיליפינים מניב 0.1% פחות בלבד, אך כובש מקום בעשירייה המובילה של השבוע.

ביום שבת, "וילת המושבעים" של הישרדות מוחצת את "משפחה חורגת" ומתמקמת במקום ה-11 בטבלה עם 17.1%. תוכנית המעקב של אלון גל מביאה רק 13.1% צפייה. "מעורב ירושלמי" הידרדרה מעט ל-16.5% מספקים ואילו סדרת הדוקו המרגשת של קשת, "מחפשים את אבא", התמקמה במקום ה-9 עם 17.2% צפייה.

אברי גלעד, בשבוע מוצלח אולי בגלל ההתעסקות בבית"ר ירושלים, מביא נתון של 17.9% צפייה. "עובדה" לעומת זאת, במגמת עונה פושרת עם 17.1% צפייה בלבד.

חדשות ערוץ 2 ממשיכות להוביל במסגרת תוכניות האקטואליה עם 19% צפייה שבועיים. חדשות השבת מאבדות גובה באופן דרמטי ומתייצבות מעט מעל אולפן שישי עם 16.5% צפייה, כנראה בשל מעבר הצופים לצפות בהישרדות. "חדשות 10" עם ממוצע שבועי של 8.7% בלבד ותוכנית יום השישי הגיעה רק ל-4.4%.

"מבט" הביאה השבוע ממוצע של 5.5% לערוץ הראשון, כאשר התוכנית הנצפית ביותר של הערוץ השבוע הייתה "רואים עולם" עם 7.5% צפייה.

משחק הכדורגל בין מכבי תל-אביב למ.ס אשדוד הביא רק 6.6% רייטינג.

ערוץ 9, המעורר הרבה אמוציות בימים אלה, מביא ממוצע של 4.8% צפייה למהדורת החדשות המוקדמות שלו, "החדשות פלוס".

55