דויטשה בנק יטיל מס בריטי על בונוסים של עובדיו בכל העולם

יוזף אקרמן, מנכ"ל דויטשה בנק: "אם חלק מהמס על הבונוסים ישולם מתוך מאגר הבונוסים שלנו, נרחיב את המס הזה לכל עובדינו בעולם. יהיה לא הוגן להפלות לרעה את העובדים שלנו בבריטניה"

דויטשה בנק ירחיב את תחולת המס המיוחד שמטילה בריטניה על הבונוסים של הבנקאים בתחומה לעובדיו בכל רחבי העולם. זהו הבנק הבינלאומי הראשון שהחליט לנהוג כך.

"אנחנו בהחלט נעשה לזה גלובליזציה", אמר יוזף אקרמן, מנכ"ל הבנק, אף שעובדיו ברחבי העולם צפויים להגיב בכעס על הדברים. "אם חלק מהמס על הבונוסים ישולם מתוך מאגר הבונוסים שלנו, נרחיב את המס הזה לכל עובדינו בעולם. יהיה לא הוגן להפלות לרעה את העובדים שלנו בבריטניה".

כמה בנקים בארה"ב שוקלים כעת צעד דומה, של החלת עלות המס על הבונוסים של עובדיהם בבריטניה על כל עובדיהם בעולם, למרות החשש שמהלך כזה ירגיז את הבנקאים שלהם מחוץ לבריטניה.

שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הכריז בשבוע שעבר במפתיע על מס מיוחד של 50% שיוטל על הקצאות הבונוסים של הבנקים הבריטים, כדי לרסן את תשלומי הבונוסים הללו. השנה נופחו הרווחים של כמה מוסדות על-ידי החילוץ הממשלתי הישיר והעקיף שלהם. עם זאת, אקרמן אמר שהוא מתנגד להתערבות ממשלתית בשכר בנקאים. לדבריו, "הבונוסים צריכים להיות תוצאה של היצע וביקוש של עובדים מיומנים".

הבנקים זועמים על המס המיוחד. אם העלות שלו תגולגל על הבנקאים, הבוסים שלהם אומרים שהם ייקלעו ל"מילכוד 22": או שהבנקאים הבריטים יתמרמרו על כך שהם משתכרים פחות מעמיתיהם האמריקנים, נניח, שהבנקאים בניו יורק יענשו בעקיפין על-ידי ממשלת בריטניה. כמה יועצי מס מעריכים שהמס המיוחד יצית מחלוקת פוליטית משני עברי האוקיינוס האטלנטי.

אקרמן הודה שהמשקיעים של דויטשה בנק עלולים לספוג חלק מן הפגיעה. "נעקוב אחרי מה שיעשו בנקים אחרים, כמה מעלות המיסוי הזה תחול על העובדים וכמה על בעלי המניות. הכל עדיין פתוח", הוא אמר.

בראיון אחר הזהיר אריק דניאלס, מנכ"ל לוידס בנקינג גרופ, שהמס המיוחד יפגע בלונדון באותו האופן שבו נפגע מעמדה של ניו יורק מן הפיקוח המוגבר של הרשויות שנבע משערוריות כמו אנרון ו-וורלדקום בתחילת העשור.

שירות פייננשל טיימס