השבוע הגרוע של השנה בקרנות הנאמנות: נפדו 800 מיליון שקל

הירידות החדות שנרשמו בשבוע האחרון באג"ח הממשלתיות והקונצרניות גררו את תעשיית הקרנות לפדיונות ■ הקרנות השקליות גייסו בקצב מרשים לצד עצירת הפדיונות בקרנות הכספיות

השבוע האחרון היה הגרוע ביותר בתעשיית קרנות הנאמנות בשנת 2009, כאשר הירידות החדות שנרשמו בשבוע האחרון באג"ח הממשלתיות והקונצרניות גררו את תעשיית הקרנות לפדיונות של 800 מיליון שקל.

בממוצע מדובר על קצב פדיון יומי של 160 מיליון שקל - הפדיון השבועי הגבוה ביותר בכל שנת 2009, כך עולה מהסיכום השבועי בנכסי תעשיית קרנות הנאמנות שעורך בית ההשקעות מיטב.

קרנות האג"ח מדינה וצמוד מדד עברו להוביל את טבלת הפודות השבועית עם יציאה של כ-520 מיליון שקל. הפדיונות הגבוהים באו על רקע הירידות החדות שנרשמו באג"ח הממשלתיות צמודות המדד (גליל) ולאור יציאת כספים מקרנות אג"ח מדינה כללי. בשבוע האחרון ירד מדד מיטב לקרנות אג"ח מדינה ב-0.6%, הירידה השבועית הגבוהה ביותר השנה.

גם קרנות אג"ח חברות וכללי סבלו ממימושים ניכרים ובסיכום נפדו כ-430 מיליון שקל. בשבוע החולף ירד מדד מיטב לקרנות אג"ח חברות וכללי בשיעור של 0.7%.

מנגד, הקרנות השקליות גייסו בקצב מרשים לצד עצירת הפדיונות בקרנות הכספיות, לראשונה מאז ינואר 2009. הקרנות השקליות שנמצאות במומנטום חיובי עוד מראשית החודש, סיימו את השבוע החולף בראש טבלת המגייסות עם גיוס של כ-210 מיליון שקל. מתחילת השנה גייסו הקרנות השקליות לא פחות מכ-740 מיליון שקל, במה שמסתן כחודש הטוב ביותר מאז חודש ינואר השנה.

במיטב מציינים גם כי ביום חמישי האחרון הואט קצב הפדיונות באופן משמעותי.

מראשית דצמבר שמרה תעשיית הקרנות על סך נכסיה ללא שינוי, כאשר הגיוסים נטו הסתכמו בשיעור של כ-400 מיליון שקל לצד ירידת ערך נכסי הקרנות באותו השיעור, כ-400 מיליון שקל, בהתאם לירידת מדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.4%.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-17 בדצמבר כ-133 מיליארד שקל, לאחר שאיבדה בשבוע האחרון לא פחות מ-1.4 מיליארד שקל מסך נכסיה המנוהלים.