עו"ד אביעד ויסולי לשופטת אלשיך: "עליך לפסול את עצמך"

ויסולי, המחזיק לטענתו באג"ח של אפריקה ישראל, טוען כי על השופטת אלשיך לפסול עצמה מחשש לניגוד עניינים, שכן בעלה הוא דירקטור בפיבי, חברת האם של הבנק הבינלאומי, מנושיו של לבייב

הדיון אתמול בבית המשפט היה אמנם פחות מתוח מאשר הדיון הקודם בתחילת החודש, אך כמות כה גדולה של עורכי דין באולם כל כך קטן אחד, היא מתכון בטוח להצגה טובה. את זו סיפק הפעם עו"ד אביעד ויסולי, המחזיק לטענתו באג"ח של אפריקה ישראל.

ויסולי טען כי על השופטת ורדה אלשיך לפסול את עצמה מדיון בתיק, בשל חשש לניגוד עניינים. זאת, מאחר שבעלה של השופטת, יוסי אלשיך, משמש כדירקטור בחברת פיבי, חברת האם של הבנק הבינלאומי, ואחד מנושיו של לב לבייב.

ויסולי אמר היום כי "לא ידעתי על כך לפני שזה התפרסם בערוץ 2. השופטת לא מצאה לנכון לגלות לצדדים בתחילת הדיון הראשון שיש לה ניגוד עניינים עם אחד הצדדים בתיק. בדיעבד, היא טענה בתגובה שחשבה שכל הצדדים ידעו מכך. נימוק כזה הוא בלתי קביל, ועל השופטת היה לגלות לצדדים את ניגוד העניינית מלכתחילה. אז הייתי מבקש את פסילתה".

אלשיך הודיעה בנחרצות שאינה מתכוונת לפסול את עצמה, אך הדרמה המיותרת גרמה להפסקת הדיון, לאחר שהשופטת סרה לחדרה בכדי להתייחס לנושא.

"לבעלי יוסי אין אינטרס בדיון"

כשחזרה לאולם אמרה כי "אין לי אלא להצר על הבקשה לפסילה שמתרחשת במהלך הדיון. קשה להבין מדוע ויסולי חיכה עם טענתו והחזיק את הקלפים קרוב לחזה עד היום, כך שנגרם נזק לדיון בבית המשפט.

"לבעלי יוסי חד משמעית אין אינטרס בדיון, והיטיבה להסביר זאת עו"ד דליה טל - יש הפרדה בין חברת האם לבין חברות הבנות. בנוסף, הבנק הבינלאומי אינו נושה של החברה עצמה אלא של לבייב".

"מרוב הכנות החולה ימות"

עו"ד ויסולי ביקש חמש דקות של הפסקה ל"התייעצות", אך זה כבר היה יותר מדי עבור השופטת אלשיך, שראתה איך הדיון מתעכב על נושאים שאינם רלבנטיים. "אין צורך לבזבז זמן יקר נוסף", אמרה. "שעתיים של דיון כבר ירדו לטמיון. מדובר בתיק דחוף כי לפתחו יש כדור שלג שעלול להתפתח אם יהיה שיהוי בדין".

בשלב זה החליטו עורכי הדין ויסולי, גרינברג וקירש לצאת בזה אחר זה ברצף של התנגדויות, אך אלשיך קטעה אותם ואמרה, "אנו לא מתחילים את היום אלא מסיימים אותו, אז תקצרו. מרוב ההכנות לניתוח, החולה ימות".