יש פיתרון? ערוץ 10 הגיע להסכמה עם ארגוני היוצרים

עפ"י ההסכם, ערוץ 10 יגיש תוכנית החזר לחובותיו בתחום הקולנוע בסך 20 מיליון שקל ל-5 שנים החל מינואר 2010 ועד סוף 2014 ■ למרות המתווה המתגבש, הלשכה המשפטית במשרד התקשורת מתנגדת להבנות שהושגו

ערוץ 10 וארגוני היוצרים הגיעו היום (ב') להסכמה באשר למתווה שאמור להציל את הערוץ. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי הלשכה המשפטית של משרד התקשורת מתנגדת להבנות, והדבר עשוי להקשות על הכנסת המתווה החדש לחוק הממשלתי שמאחוריו עומד שר התקשורת משה כחלון.

על-פי ההסכם שנחתם בין יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון, ומנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הוחלט כי ערוץ 10 יגיש תוכנית החזר לחובותיו בתחום הקולנוע על סך 20 מיליון שקל ל-5 שנים החל מהראשון בינואר 2010 ועד לסוף שנת 2014.

על-פי ההסכם, ישראל 10, הקבוצה שמפעילה היום את ערוץ 10, תעמיד כנגד חוב זה ערבות בנקאית מלאה כתנאי לקבלת רישיון. יש לציין כי עד כה עמד ערוץ 10 בסירובו לשלם את חובותיו בתחום הקולנוע, ונושא זה הפריד לא אחת בין המשך התנהלותו ובין יציאתו למכרז מיידי. היוצרים דרשו באופן עקבי יציאה למכרז, לאור התנגדות זו של ערוץ 10.

במסגרת ההבנות שהושגו בתיווכו של חבר הכנסת כרמל שאמה ובידיעתם של שר התקשורת, משה כחלון, ויו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, הוסכם כי השקעה השוטפת בתחום הקולנוע מעכשיו ואילך תיחשב כסוגה עלית לפי החוק, כאשר 50% מהשקעה בקולנוע תוכר על חשבון השקעה במסך.

על-פי הסיכום, כבר בשנת 2010, בנוסף להשקעה השנתית של ערוץ 10 שעומדת על 4 מיליון שקל, יוסיף הערוץ עוד 2 מיליון שקל לטובת הקולנוע הישראלי.

במסגרת ההסכם הוצעה גם תוכנית חלופית, לפיה החזרת החוב תחל בשנת 2012. באשר לסוגיית 8 מיליון שקל שעמדו במחלוקת בנוסח הסכם החוק של שר התקשורת, הוחלט בין הצדדים כי היוצרים לא יתנגדו לכל הסכמה אליה תגיע ישראל 10 עם הגורמים הרלוונטיים.

כאמור, כעת נדרש שכנוע מצד הגורמים של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד נגה רובינשטיין. רובינשטיין הביעה באוזני הצדדים התנגדות נחרצת להסכם שהושג, וטענה כי יש בו מכשלות שאינן עומדות בחוק הרשות השנייה כפי שהוא כיום.

זכייניות ערוץ 2 בחרו שלא להגיב להסכם, וזאת מוך תפיסה כי כל הסכמה על פריסת חובות באשר לערוץ 10 תחול גם עליהם.

פרטי ההסכם טרם הוצגו למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ועל כן נמסר כי הוא לא יכול להתייחס אליהם.