מירס מבקשת להקדים מכרז התדרים לרשת דור שלישי

החברה שנרכשה לאחרונה על ידי איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, מבקשת ממשרד התקשורת לפרסם את מכרז התדרים לתדרי הדור השלישי (UMTS) בתוך חצי שנה ולא כפי שהמשרד מתכנן לעשות לקראת סוף 2010

חברת מירס, שנרכשה לאחרונה על ידי איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, מבקשת ממשרד התקשורת לפרסם את מכרז התדרים לתדרי הדור השלישי (UMTS) בתוך חצי שנה ולא כפי שהמשרד מתכנן לעשות לקראת סוף 2010. אתמול (א') נפגשו מנכ"ל מירס אברשה בורשטיין וסמנכ"ל ההנדסה במירס אבי פתיר עם מנכ"ל משרד התקשורת עדן ברטל, במטרה להקדים את המכרז.

לפגישה הצטרף החשב הכללי לשעבר באוצר, ירון זליכה, שהכין עבודה למירס שהוגשה למשרד התקשורת, ממנה עלה כי הנזק לשוק התקשורת כתוצאה מהיעדר תחרות בשוק הסלולרי מוערך בכמיליארד שקל בשנה.

על פי תוכנית העבודה שפרסם מנכ"ל המשרד, המכרז אמור להתפרסם לקראת סוף השנה ורק ברבעון הראשון של 2011 יתפרסמו הזוכים. המשמעות היא שעד אז מירס לא יכולה לדעת אם היא זכתה במכרז ואם היא מקבלת תדרים, מה שאומר עיכוב נוסף של שנה וחצי בהתחלת העבודות לבניית רשת חדשה.

לטפל בנושא האנטנות

אחד הנושאים המרכזיים שהעלתה מירס בשיחה קשור לנושא האנטנות ומתקני הגישה האלחוטיים, במסגרת תוכנית מתאר ארצית 36 א'. בורשטיין ביקש מבר-טל לעשות ככל יכולתו על מנת שניתן יהיה להמשיך ולהקים מתקני גישה אלחוטיים קטנים משום שרק כך ניתן יהיה לפרוס אנטנות ולהקים רשת סלולרית מתחרה. "במרכזי הערים לא ניתן יותר להקים אנטנות", אמר בורשטיין בפגישה, "ואי אפשר לסמוך על חברות הסלולר שיאפשרו למירס להשתמש ברשתות שלהן ולהצטרף לאתרים קיימים".

עוד טענה מירס כי היא מעדיפה שהמשרד יטפל בנושא האנטנות על מנת שהיא תוכל לבנות את הרשת שלה באופן עצמאי ומבלי שתזדקק לאמצעים מקלים נוספים כמו שימוש ברשתות המפעילים האחרים - זאת משום שהיא אינה רוצה להיות תלויה בהם.

מירס הסבירה כי יש גבול למספר המכות שאפשר להנחית על חברות הסלולריו בבת אחת: מפעיל וירטואלי (MVNO), שיתוף אתרים סלולריים ועוד. כדי להימנע מעימות איתן כדאי להבטיח מראש את התנאים כך ששחקן כמו מירס יוכל להקים את הרשת שלו לבד. בורשטיין בירך גם על הקמת הצוות הממשלתי בראשות ערן פולק, סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאמור לקדם את כל נושא התחרות בשוק הסלולר.