33 מיליון שקל עבור זכויות השידור של נבחרת ישראל בחו"ל

ההתאחדות לכדורגל קיבלה את ההצעה מחברת השיווק הגרמנית UFA במסגרת מכרז משחקי מוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014 ■ ההצעה גבוהה ב-43% ממחיר הסף שנקבע במכרז

אחרי שהתקשו במו"מ מול גופי השידור המקומיים במכירת זכויות השידור של הכדורגל הישראלי בקיץ האחרון, זוכות ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב לקצת נחת מחברות השיווק הבינלאומיות במכירת הזכויות של נבחרת ישראל.

חברת השיווק הגרמנית UFA הגישה להתאחדות ולספורטפייב הצעה בגובה של כ-33 מיליון שקל במכרז לשידורי הנבחרת בחו"ל לשני הקמפיינים הבאים - מוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014. מדובר על הצעה גבוהה בהרבה ממחיר הסף להשתתפות במכרז, שנקבע על 23 מיליון שקל.

מלבד UFA ניגשה למכרז גם חברת קנטארו, אולם בספורטפייב ובהתאחדות העדיפו את ההצעה של החברה הגרמנית שהיתה גבוהה יותר.

עם זאת, ההתאחדות וספורטפייב ייאלצו להמתין כחודש ימים זאת בעקבות הסכם היסטורי עם החברה השווייצרית אינפרונט, שמחזיקה בזכות להשוות את ההצעה הגבוהה ביותר שההתאחדות תקבל.

כבר עכשיו ברור כי ההתאחדות תהנה משדרוג משמעותי בהשוואה להסכם הקודם עם צ'רלטון (שהעבירה את הזכויות לאינפרונט), עבורו קיבלה 1.1 מיליון דולר בלבד לקמפיין.

אם המכרז ייסגר על הסכום האמור, יישאר בידי ההתאחדות כ-28 מיליון שקל, והיתרה תלך לחברת ספורטפייב. הסכם החלוקה בין ההתאחדות לספורטפייב נקבע באופן הבא: ההתאחדות תכניס לכיסה את כל הסכום עד 23 מיליון שקל, ושני הגופים (ההתאחדות וספורטפייב) יתחלקו שווה בשווה על כל סכום שמעבר למחיר הסף.

את המכרז לשידור משחקי נבחרת ישראל לערוצים המקומיים (משחקי בית וחוץ) למוקדמות יורו 2012 תוציא ההתאחדות במהלך השנה הבאה. בקמפיין המוקדמות האחרון למונדיאל 2010 מי שהחזיקה בזכויות היתה זכיינית ערוץ 2 רשת.