טבע משקיעה 60 מיליון דולר ותפתח תרופה לטיפול בסרטן

המיזם - בשיתוף עם חברת אונקוג'נקס מקנדה ■ בעתיד התשלום יוכל לגדול בעוד 370 מיליון דולר ■ התרופה בשלב III של הניסויים הקליניים

טבע מעוניינת להרחיב את צבר המוצרים שלה בתחום התרופות המקוריות, ולצורך זה היא מגיעה להסכמי השקעה עם חברות ביוטק בארץ ובעולם. היום טבע מוסיפה לעצמה יכולות בתחום הטיפול בסרטן, כשהיא מודיעה על הסכם עם OncoGenex הקנדית. החברה פיתחה תרופה, OGX-011, שנמצאת היום בשלב III של הניסויים הקליניים. התרופה מיועדת להיות תוספת לטיפול כימותרפי ולפי הודעת טבע, בשלבי הניסוי המוקדמים יותר היא הציגה תוצאות מבטיחות.

ההסכם בין טבע ואונקוג'נקס כולל השקעה בסך 60 מיליון דולר במזומן מצד טבע, שמחציתם מיועדים להשתתפות בעלויות הפיתוח של התרופה. מתוך הסכום שטבע משקיעה, 10 מיליון דולר יועברו בתמורה לאחזקות בחברה הקנדית. אונקוג'נקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 179 מיליון דולר, וטבע נכנסת להשקעה בה במחיר של 37.38 דולר למניה. אונקוג'נקס כבר נסחרה במחירים כאלה לפני מספר חודשים, אך כיום מחיר המניה שלה הוא כ-29.7 דולר, כך שהמחיר שטבע משלמת גבוה ב-26% ממחיר השוק.

לפי המחיר שנקבע בהסכם, טבע תחזיק בכ-5% ממניות אונקוג'נקס. בעתיד תוכל אונקוג'נקס לקבל עד 370 מיליון דולר נוספים במזומן מטבע, בכפוף לעמידה באבני דרך מסוימות. בעתיד, במידה והתרופה תגיע בסופו של דבר לשוק בעוד מספר שנים, אונקוג'נקס תהיה זכאית גם לתמלוגים של כ-15%-25% על המכירות. טבע מקבלת על עצמה את מלוא האחריות לעלויות המסחור והפיתוח של התרופה. שלב III של הניסוי יתחיל במהלך שנת 2010.

משה מנור, סמנכ"ל בכיר למוצרים ייחודיים בטבע, אמר בהודעת החברה כי התרופה תהיה חלק משמעותי בתחום המוצרים המקוריים לאונקולוגיה של טבע. מנכ"ל אונקוג'נקס ציין מצידו שההסכם מספק את המימון הנדרש לפיתוח התרופה עד להשלמת שלב III בניסויים ועד למסחור המוצר.

טבע, המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, היא חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם, אך היא מפתחת ומשווקת במקביל גם מוצרים מקוריים שבראשם הקופקסון, שמיועד לטיפול בטרשת נפוצה. שווי השוק של טבע בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב הוא 46.6 מיליארד דולר.