עסקת בעלי עניין נוספת אושרה באי.די.בי

אישור חוזה הייזום והייעוץ מול חברת Rock Real Estate של ג'קי שימל יסייע לכור ולנכסים ובנין לרכוש נכסים תמורת 12% מהרווחים שיווצרו ממימוש אותם נכסים

כצפוי, הודיעו היום החברות כור ונכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר על אישור חוזה הייזום והייעוץ מול חברת Rock Real Estate של יעקב (ג'קי) שימל. שימל הוא אחד משותפיו של דנקנר לשליטה באי.די.בי, והוא מחזיק יחד עם אחיו מרק ב-10% מחברת גנדן, שבאמצעותה שולט דנקנר בקבוצה.

במסגרת ההסכם עליו הודיעו כור ונכסים ובנין לפני חודש, ואושר כעת על ידי האסיפות הכלליות של שתי החברות, תסייע להן Rock Real Estate באיתור ובמו"מ להשלמת עסקאות נדל"ן בחו"ל וכן תספק שירותי ייעוץ לניהולם והשבחתם. בתמורה תקבל החברה 12% מהרווחים שייווצרו כתוצאה ממימוש נכס שאת רכישתו יזמה.

עסקה ראשונה בה כבר היה מעורב שימל כיזם ויועץ לכור ולנכסים ובנין נחתמה באוקטובר, אז הודיעו השתיים על רכישת בניין מטה HSBC בשדרה החמישית בניו יורק תמורת כ-330 מיליון דולר במזומן. ההוצאות הכרוכות ברכישת הבניין - הכוללות בעיקר דמי תיווך ותשלומים ליועצים - מסתכמות ב-18 מיליון דולר (כ-70 מיליון שקל) והן אינן כוללות תשלום לשימל.

משפחת שימל היהודית היא אחת השחקניות הגדולות בשוק הנדל"ן הבריטי ופעילה גם בכרייה, פיננסים, טכנולוגיה, תיירות ותקשורת. אישור עסקת בעלי העניין הנוכחית מגיע זמן לא רב לאחר אישור עסקת בעלי עניין במסגרתה מכרו דנקנר, האחים שימל ואבי פישר את חברת גנדן תיירות לידי כלל תיירות, מקבוצת אי.די.בי.