שקלאר: תקציב רשות השידור יקוצץ ב-100 מיליון שקל

מנכ"ל רשות השידור במכתב לעובדים: "החל מה-1 בינואר אנו צפויים להחיל תוכנית חירום כלכלית" ■ התוכנית כוללת סגירת תחנות רדיו ובהן קול המוסיקה ורשת א', ביטול תוכניות אקטואליה, קיצור מהדורת "מבט" ועוד

משכורות עובדי רשות השידור ייכנסו באיחור - כך הודיע היום (ב') מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, במכתב ששלח לעובדיו. שקלאר הסביר את המהלך לאור "מצב נזילות המזומנים".

לדבריו, החל מה-1 בינואר 2010 תחל תוכנית החירום הכלכלית ברשות השידור. כמו כן ביטל שקלאר את יום הספורט המסורתי של העובדים, שהיה אמור להיערך לקראת סוף השבוע.

ההודעה מגיעה לאור אי-החתימה על הרפורמה והצורך בהחלת צעדי חירום על רשות השידור לאור מצבה הגירעוני.

"רשות השידור נמצאת במצב כלכלי קשה", כתב שקלאר לכל עובדי רשות השידור. "הספקים אינם מקבלים תשלומים, ומצב נזילות המזומנים גם הוא קשה. החל ב-1 בינואר הקרוב אנו צפויים להחיל תוכנית חירום כלכלית, לרבות צמצום תקציב הרשות ב-100 מיליון שקל. אנו מנסים להשלים את ההליכים שיאפשרו יישום רפורמה, שאם לא כן - קיימת אי-ודאות לגבי עתיד רשות השידור".

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", תוכנית החירום כוללת הפסקת פעילותם של אולפנים, הפסקת הפקת כל התוכניות החדשות ברשות, מהלך שמשמעותו ביטול מחלקת התוכניות ברשות. כמו כן מתוכנן ביטול של כל השעות הנוספות לעובדי רשות השידור ובהמשך גם כפייה עליהם של החתמת כרטיס נוכחות.

בין היתר מדובר על סגירת אולפני הרדיו בשעות הערב ושידור מוזיקה ממחשב בכל התחנות, סגירת תחנות רדיו ובהן קול המוסיקה ורשת א' וביטול תוכניות אקטואליה, לצד קיצור מהדורת "מבט" בערוץ 1.

לא מן הנמנע כי הודעתו של שקלאר מגיעה על מנת להפעיל לחץ על עובדי רשות השידור לחתום על תנאי ההעסקה החדשים בעקבות הרפורמה.

באחרונה הושגה התקדמות משמעותית בין האוצר לרשות השידור והשר הממונה, יולי אדלשטיין, וגובש החוק החדש לרשות השידור. האוצר אף ניאות להקפיא את ההפחתה המתוכננת באגרת הטלוויזיה. ואולם העובדים עדיין לא הסכימו להצעות שהונחו בפניהן.

אין זו הפעם הראשונה בה הועלו איומים מעין אלה, אולם בכל פעם זה נגמר בהתקפלות של הרגע האחרון.