עו"ד ישראל פרי: עד המדינה נגדי שיקר; יבקש משפט חוזר

פרקליטיו של פרי - המרצה 10 שנות מאסר בגין גניבה בפרשת הפנסיה הגרמנית - פנו ליועמ"ש בטענה כי בידם הקלטות של מרטין הקה, בהן הוא מודה לכאורה כי שיקר במשפט ■ מבקשים לחקור את הקה בחשד לעדות שקר

פרקליטיו של עו"ד ישראל פרי, המרצה 10 שנות מאסר בגין גניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות בפרשת הפנסיה הגרמנית, פנו היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי בידיהם הקלטות של עד המדינה מרטין הקה, בהן הוא מודה לכאורה כי שיקר במשפט נגד פרי.

פרקליטיו של פרי טוענים כעת כי בידיהם הוכחות כי עד התביעה המרכזי של הפרקליטות - מרטין הקה - מודה כי שיקר כדי להתנקם בפרי על שתבע אותו תביעה אזרחית. ההקלטות הונחו בצהריים בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה.

עו"ד ישראל פרי מרצה כבר 9 חודשי מאסר בכלא רימונים מתוך 10 שנים שנגזרו עליו. הוא רתם למאבקו המשפטי את בכירי הכלכלנים והמשפטנים. לצד עו"ד יעקב וינרוט ופרופ' מרדכי קרמניצר, צורף כעת לצוות ההגנה גם מי שהיה לא מכבר מועמד מרכזי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד צבי אגמון.

"הקה התייצב מיוזמתו לפני עורך דין והודה בפניו כי העיד עדות שאינה אמת, ואמר כי הוא יהיה מוכן להעיד בשנית ולשנות את עדותו", אמר עו"ד ישראל וולנרמן. "הוא אמר כי אם יהיה צורך בכך, הוא גם יודה כי שיקר בעדותו הראשונה".

דורשים משפט חוזר

הקה, שהעיד כעד מדינה במשפטו של פרי, היה מנהל הכספים שלו. לדברי בתו של פרי, תמי פרי-גרינשפון, הוא פנה אליה, ובסדרת פגישות שאותה הקליטה אמר לה: "אם לא אוכל לתקן את עדותי, אצטרך להודות כי שיקרתי".

בהקלטה אחרת אמר הקה: "כאשר שמעתי שאבא שלך באמת הולך לבית-הסוהר, את אמרת לי שכמה מהערותיי תרמו תרומה קטלנית להוצאה להורג, ועכשיו אני קורא ואומר: 'אתם מפגרים, לא הבנתם אותי נכון. מעולם לא אמרתי כך את הדברים, לא התכוונתי לכך, ואתם ניצלתם אותי. התעללתם בי כדי לשרת את הצורך שלכם לתפוס את פרי ולהכניס אותו לבית-הסוהר'".

יש להדגיש כי הקה היה העד המרכזי נגד פרי. עכשיו מבקשים פרקליטיו של פרי לחקור את עד המדינה בחשד לעדות שקר, שיבוש מהלכי משפט וסחיטה באיומים. במקביל תוגש כבר מחר (ג') בקשה למשפט חוזר.