אקסאנט חוזרת לפעילות: בעלי המניות יזרימו 450 אלף דולר

בכוונת המפרק הזמני של החברה להפעיל את חברת מערכות האחסון במשך החודשיים הקרובים עד למכירתה ■ החברה תמשיך בפעילותה עם 35 עובדים ו-6 עובדים נוספים לתמיכה, ובכוונת המפרק להעמיד אותה למכרז

שבוע וחצי לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי על בעלי המניות באקסאנט להזרים לחברה הון נוסף, שיאפשר המשך פעילות מצומצמת, החברה חוזרת לפעילות.

המפרק הזמני של אקסאנט, עו”ד ארז חבר ממשרד עמית פולק מטלון, הודיע על כוונתו להפעיל את חברת מערכות האחסון במשך החודשיים הקרובים עד למכירתה.

זאת לאחר שבעלי המניות - קרן מיקרודנט של איתן ורטהיימר (40%), קרן אוורגרין (25%) וגיורא ירון (13%) - יזרימו לחברה 450 אלף דולר נוספים לשם עלויות הפעלתה.

החברה תמשיך בפעילותה עם 35 עובדים ו-6 עובדים נוספים לתמיכה, ובכוונת המפרק להעמיד אותה למכרז. מתנהלים מגעים עם מספר חברות פוטנציאליות, והמועמדת המובילה לרכישה היא חברת דל מחשבים, שניהלה השנה מו”מ לשת"פ והשקעה באקסאנט.

לפי הבקשה, סך עלויות התפעול של אקסאנט עד לסגירתה הסתכמו במיליון דולר בחודש, רובן להוצאות שכר. לבקשה מצורף דו”ח עם פירוט השכר של חלק גדול מהעובדים, ממנו עולה כי השכר הממוצע של עובדי המו”פ בחברה נע סביב ה-30 אלף שקל בחודש.

עו”ד חבר טוען בבקשה כי חלק מהעובדים הסכימו להפחתת שכר וארבעת חברי ההנהלה יעבדו ללא שכר.

כפי שנחשף ב”גלובס”, אקסאנט הודיעה לפני שבועיים ל-62 עובדיה בישראל על הפסקת הפעילות. בתגובה העובדים ביקשו למנות מפרק זמני בשל חובות של מיליון דולר כלפיהם. במקביל, ביקשה קרן ההלוואות קראוס למנות לחברה כונס נכסים בעקבות חוב של כ-10 מיליון דולר כלפיה, שהחברה אינה יכולה לפרוע. בסמליות אירונית, חזרת החברה לפעילות מתבצעת עשור לאחר הקמתה - ב-21 לדצמבר 1999.