אלתא זכתה לשבחים בתחרות "תעשייה יפה בישראל יפה"

חברות בולטות נוספות בתחרות של המועצה לישראל יפה: אינטל קריית גת, טבע אסיא, יוניליוור ישראל מזון, טבעול, סודה-קלאב, מרכז הנדסה התעשייה האווירית וחברת נמל אשדוד ■ את אות תרומה לקהילה לקחו: מכתשים והזרע ג'נטיקס

הערב (ג') הוכרז בטקס במעמד שר התמ"ת, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, נשיא המועצה לישראל יפה, גדעון פת, יושב ראש המועצה לישראל יפה, אברהם כץ עוז, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין ובכירי עולם התעשייה וגורמי המועצה לישראל יפה, על תוצאות תחרות "תעשיה יפה בישראל יפה" 2009. בתחרות השתתפו למעלה מ-300 מפעלים, מתקנים פארקי וגני תעשייה שונים מרחבי הארץ.

האירוע נערך במטרה לעודד טיפוח סביבתי ושיפור חזות הסביבה במגזר התעשייתי לרווחת האדם והקהילה. בסיכום התחרות הוענקו למתמודדים השונים תארים שונים בהתאם לדרגת הזכייה. ביניהם: תעודות כוכבי יופי, כוכבי זהב, אות "תרומה לקהילה", אות "עשור הצטיינות", אות "עמית תעשייה יפה" ואות "חצי יובל".

דגש רב הושם השנה בתחרות זו על היבט איכות הסביבה, כלומר התנהלות לקיימות, אשר בא לידי ביטוי בבחינת כל המתמודדים בנושא המיחזור, הפחתת אריזות, פעילות לצמצום זיהום האוויר ואופן מתן העדיפות לרכישה מגופים המתנהלים באופן סביבתי.

שיאו של האירוע היה בהענקת "דגלי יופי" ענפיים, המהווים את ה"אוסקר"' של התחרות. בתואר זה זכו כל המפעלים, אשר הצטיינו מבין מקבלי הניקוד המקסימאלי לשנת 2009.

הגופים שזכו בדגל היופי ע"פ בתים ותחומים הם:

ענף האלקטרוניקה: מפעל "אינטל" קרית גת.

בית "עמית תעשיה יפה": "אלתא.

ענף הכימיה: "טבע אסיא".

ענף המזון: "יוניליוור ישראל מזון בע"מ", "טבעול".

ענף המתכת: "א.ר.י אביזרים להולכת נוזלים בע"מ", "סודה-קלאב".

ענף נייר ודפוס: "פתקית מפעלי הדפסה בע"מ".

ענף פרמצבטיקה: "לוריאל ישראל בע"מ"- מרכז לוגיסטי.

ענף שירותים: מרכז הנדסה- התעשייה האווירית.

ענף התשתיות: חברת המל אשדוד.

חברת חשמל: משרד אזור חדרה.

כללי: תעשיות שב"ס- מרכז יצרני חרמון.

לדברי אשל סגל, מנכ"ל המועצה לישראל יפה: "מאות המפעלים והגופים, אשר לוקחים חלק בתחרות, הפנימו את העובדה כי לסביבת העבודה חשיבות רבה והשפעה משמעותית הן על העובדים והן על שוק התעשייה. מדי שנה מגדילים המפעלים לעשות ומתעלים על הישגיהם משנים עברו בתחום זה. עדות לכך היא אות 'תרומה לקהילה' אשר ניתן השנה, באופן חריג, לשני מפעלים במקביל, עקב עשייתם הרבה. אנו מזמינים את כל בעלי המפעלים, המנכ"לים ומנהלי הגנים התעשייתיים, לקחת חלק במאמץ החברתי והסביבתי ולהצטרף למאות המפעלים המשתתפים בתחרות מדי שנה".