מורגן סטנלי הגדיל את האשראי לכור להשקעה בקרדיט סוויס

הגדיל את מסגרת האשראי להשקעה זו ל-1.8 מיליארד שקל, כך שסך מסגרת האשראי של כור בהשקעה זו עלה לכ-3.2 מיליארד שקל

אחרי שהרוויח 3.2 מיליארד שקל בהשקעתו בבנק השוויצרי קרדיט סוויס , נוחי דנקנר ראה כי טוב והאריך את הסכם מסגרת האשראי עם הבנק האמריקני מורגן סטנלי בשנה נוספת לצורך ביצוע השקעות נוספות בקרדיט סוויס.

כור , שבשליטת קבוצת IDB, דיווחה היום (ד') לבורסה כי האריכה את הסכם מסגרת האשראי בשנה, קרי עד לדצמבר 2010, עם אופציה להארכתו בשנה נוספת. בנוסף, מורגן סטנלי הגדיל לכור את מסגרת האשראי ל-500 מיליון פרנק שוויצרי (כ-1.8 מיליארד שקל) נוספים ואף שיפר את תנאי ההלוואה על ידי הפחתת הריבית. החברה לא נוקבת בריבית המדויקת, אולם בדו"חות הכספיים שלה נכתב כי טווח הריביות בהלוואות להשקעה בקרדיט סוויס נע בין 2.7-4% מעל ריבית הליבור, כך שטווח זה ירד מטה.

נזכיר כי לא רק מורגן סטנלי העמיד לכור מסגרת אשראי לצורך ההשקעה בקרדיט סוויס, אלא גם סיטיגרופ, כך שסך מסגרת האשראי של כור לצורך השקעה זו גדל לכ-3.2 מיליארד שקל.

כור ניצלה עד היום 270 מיליון פרנק ממסגרת האשראי שהעמיד לה מורגן סטנלי במארס 2009, אשר עמדה על 330 מיליון פרנק (לאחר שהוגדלה פעמיים), כך שההסכם להגדלת מסגרת האשראי מעיד על כך שהחברה מתכננת להגדיל את היקף ההשקעה בקרדיט סוויס. באחרונה חזרה כור לרכוש מניות קרדיט סוויס לאחר תקופה ארוכה של מימושים שסידרו לה רווחי עתק בשנה האחרונה.

בתחילת החודש דיווחה כור על רכישה נוספת של מניות קרדיט סוויס בהיקף של 900 מיליון שקל. כעת מחזיקה כור ב-2.28% ממניות הבנק בהיקף של 4.96 מיליארד שקל, והיא נחשבת לבעלת המניות השלישית בגודלה בקבוצה. מעבר לרווח מצטבר של כ-3.2 מיליארד שקל מהיום בו נכנסה להשקעה בקרדיט סוויס, כור מורווחת "על הנייר" בכחצי מיליארד שקל נוספים.