ייצוגית: התשקיף של סקורפיו לא שיקף את חוסר יכולתה לפרוע אג"ח

לטענת התובע, סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ וחברי הדירקטוריון שלה הפרו את חוק ני"ע, בכך שהתשקיף שפירסמה החברה לא שיקף את מצבה הפיננסי האמיתי לפיו אין באפשרותה לפרוע את האג"ח שהנפיקה

חברת סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ וחברי הדירקטוריון שלה הפרו את הוראות חוק ניירות ערך, בכך שהתשקיף שפירסמה החברה לא שיקף את מצבה הפיננסי האמיתי, לפיו אין באפשרותה לפרוע את האג"ח שהנפיקה.

כך נטען בבקשה לאשר תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד החברה וחברי הדירקטוריון שלה - דוד גרנות, מנכ"ל הבינלאומי לשעבר; שמעון מנחם, שכיהן במועד פרסום התשקיף והנפקת האג"ח כמנכ"ל החברה; שלמה הולנדר; ודוד נצר.

סקורפיו הינה חברת אחזקות הפועלת בתחום הפיתוח והייזום של נדל"ן למגורים ובהשקעות ארוכות-טווח בנדל"ן במזרח ומרכז אירופה.

התובע, ראובן רוזנפלד, טוען באמצעות עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, כי בסוף פברואר השנה פירסמה החברה תשקיף רישום למסחר בבורסה של 516 מיליון שקל ע.נ. אג"ח (סדרה א'), וכעבור ימים ספורים החלו האג"ח להיסחר. ואולם, בדיעבד התברר כי התשקיף לא שיקף את מצבה הפיננסי האמיתי של החברה, והתגלה כי מצבה עגום ביותר והיא נזקקת להגיע להסדר עם בעלי האג"ח, במסגרתו הם אמורים למחול לה על התחייבויותיה לפירעון מלא של האג"ח - אחרת החברה תקרוס.

התובע מציין כי בחלוף חודשים ספורים בלבד ממועד הנפקת האג"ח פירסמה החברה אזהרת עסק חי בדו"חותיה הכספיים, וחברת הדירוג מעלות הורידה את דירוגן של האג"ח מ-A ל-B עם תחזית דירוג שלילית.

התובע טוען כי יש לפצות את מחזיקי האג"ח של החברה, שהסתמכו על מצגי-השווא שלה, בסכום הקרן והריבית.

טרם התקבלה תגובת הנתבעים. (ת.צ. 28664-12/09).