האליבי של אברם

28 שחקנים מהפרמיירליג ייצאו לאליפות אפריקה, מתוכם 4 יעזבו את מאמן פורטסמות' שרותח: "לא מבין למה פיפ"א מאפשרת את קיום הטורניר בינואר"

"אני לא מבין למה פיפ"א מאפשרת את קיום אליפות אפריקה בינואר". כך התבטא אברם גרנט, שקבוצתו פורטסמות' תאלץ להסתדר החל מהמחזור הקרוב בפרמיירליג, "הבוקסינג-דיי" שייערך ביום שבת, ללא ארבעה משחקניה. אלו ייצאו לטורניר שיתקיים באנגולה בין ה-10 ל-31 בינואר.

למרות שהמשחקים יחלו רק בעוד שבועיים וחצי, מרבית הנבחרות זימנו את שחקניהן למחנות אימונים שייפתחו בסוף השבוע הקרוב. בסך הכל, 28 שחקנים מהליגה האנגלית יצאו לאליפות, כאשר רק שש קבוצות מתוך 20, ביניהן ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, לא ישלחו כלל שחקנים לאליפות.

"השחקנים עוזבים שבוע לפני שהטורניר מתחיל, וצריכים שבוע או שבועיים של הסתגלות לאחר שהם חוזרים ממנו", הוסיף המאמן הישראלי. "השחקנים חוזרים ממזג אוויר חם היישר לתוך הימים הכי קרים באנגליה, ולוקח להם יותר מכמה ימים לחזור למוטב".

זיכרונות מצ'לסי

גרנט נאלץ להתמודד עם בעיית אליפות אפריקה גם ב-2007/08, אז אימן את צ'לסי. הטורניר גזל ממנו באותה עונה ארבעה שחקנים - דיידיה דרוגבה, מיקאל אסיין, סלומון קאלו וג'ון ואובי מיקל. מצד שני, בצ'לסי היתה לו פריבילגיה כספית שלא קיימת בפורטסמות', ובחלון ההעברות באותה עונה הוא הביא את ניקולס אנלקה עבור 15 מיליון ליש"ט, כדי שיחליף את דרוגבה. "בצ'לסי נאלצתי להתמודד גם עם השחקנים שעזבו וגם עם היעדרויות אחרות, כי טרי ולמפארד היו פצועים באותה תקופה. כל ההתמודדות הזאת עם אליפות אפריקה היא לא קלה".

אותם ארבעה שחקנים שעזבו בזמנו את צ'לסי לאליפות אפריקה - יהיו אלה שייעדרו משורותיה של מוליכת הפרמיירליג גם הפעם.

קבוצת צמרת נוספת שהולכת לספוג פגיעה חמורה היא מנצ'סטר סיטי, שמשורותיה יעדרו שלושה שחקנים, ביניהם נציג נבחרת חוף השנהב קולו טורה ונציג טוגו עמנואל אדבאיור. ארסנל תנסה להסתדר ללא אלכס סונג (קמרון) ועמנואל אבואה (חוף השנהב).

אגב, ליגת העל הישראלית תשלח ארבעה נציגים לאליפות אפריקה, כולם שחקני מפתח בקבוצותיהן: וינסנט אניימה ייעדר משורותיה של הפועל ת"א; לשוער האדום יצטרף בנבחרת ניגריה דלה איינגובה מבני יהודה, שאמור לשמש באליפות כשוער השני; שוער נוסף מליגת העל, בנואה זוגבו של מכבי נתניה, יצטרף לסגל חוף השנהב; ואילו חלוץ מכבי ת"א, עמנואל מאיוקה, ישחק במדיה של נבחרת זמביה.