צעירה בריאה בת 28 מתה משפעת החזירים בחודש ה-6 להריונה

מקרה נוסף של מוות בישראל משפעת החזירים - ללא מחלות רקע ■ האישה אושפזה בבית החולים סורוקה לאחר שנדבקה בנגיף ה-H1N1 ומתה היום מהנגיף ■ משרד הבריאות מנסה להרגיע: החיסון לא מסוכן

מקרה מוות נוסף משפעת החזירים של אדם ללא מחלות רקע או בעיות רפואיות אירע היום בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אישה בחודש השישי להריונה, שאושפזה בבית החולים לאחר שחלתה בנגיף, מתה היום בגיל 28.

ממשרד הבריאות נמסר כי בניגוד לרוב מקרי התמותה קודמים, שבהם החולים סבלו ממחלות רקע נוספות שהקשו על גופם להתמודד עם המחלה, במקרה זה האישה הייתה בריאה לחלוטין לפני שחלתה בנגיף. עד כה מתו 59 בני אדם בישראל כתוצאה מהמחלה, מתוכם 7 שלא סבלו ממחלות נוספות.

מספר חריג של מקרי תמותה נרשם לפני כחודש לאחר שארבעה בני אדם נפטרו בתוך יממה אחת בישראל לאחר שלקו בשפעת החזירים. הארבעה אמנם סבלו ממחלות רקע קשות, אך במשרד הבריאות ציינו כי לא ניתן לשלול כי לא נפטרו מהמחלה.

באותו יום מתה גם פעוטה בת שנתיים בביתה שבנצרת שקיבלה את החיסון נגד השפעת. אולם במשרד הבריאות ביקשו להדגיש שלא נמצא קשר בין החיסון לבין מותה של הפעוטה. נתיחת גופתה העלתה כי התינוקת מתה ככל הנראה מסיבוך כלייתי - סיבוך ממנו סבלה כחודש לפני מותה.

משרד הבריאות מנסה להרגיע: החיסון לא מסוכן

עד כה מתו בישראל 59 בני אדם שנדבקו בנגיף שפעת החזירים מאז פרצה המגיפה, מתוכם רק שבעה לא הוגדרו באף קבוצת סיכון מבחינה בריאותית ולא סבלו כלל ממחלות רקע נוספות.

במשרד הבריאות מדגישים כי "בעולם התחסנו עד כה למעלה מ-65 מיליון בני אדם, בהם ילדים רבים, שלא סבלו מתופעות לוואי חריגות". עוד נמסר כי החיסון נגד שפעת H1N1 עומד בכל הקריטריונים של בטיחות ויעילות ומומלץ ע"י ארגון הבריאות העולמי.